Sebe tellib Tartu bussidele stoppnuppe juurde

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mazi rooli keerav bussijuht Hanno Pärkson ütles, et varem polnud armatuuril põlev peatuse tellimise märgutuli (põleb ülal keskel) hästi märgatav, lisatuli (all keskel) paistab paremini.
Mazi rooli keerav bussijuht Hanno Pärkson ütles, et varem polnud armatuuril põlev peatuse tellimise märgutuli (põleb ülal keskel) hästi märgatav, lisatuli (all keskel) paistab paremini. Foto: Margus Ansu

Bussifirma Sebe on otsustanud oma kulu ja kirjadega tellida Tartu linnaliinidel sõitvate lühemate Maz-busside tagaosasse stoppnuppe juurde, et muuta märguandmine ohutumaks.

Sebe kasutatavates Scaniates on stoppnuppe pea igal meetril, kuid Mazides hõredamalt. Nagu rääkis Sebe Tartu linnaliikluse juht Üllar Kaljuste, annab see tunda eriti väiksemates Maz-bussides, kus kõrgema põrandaga tagaosas nuppe ei ole. Sõidu ajal istmelt püsti tõusta ja nuppudeni liikuda võib Kaljuste sõnul olla aga ohtlik.

Tartu bussides tuleb uue korra järgi bussi ettenähtud peatusekohtades peatumiseks anda märku, vajutades stoppnupule, misjärel süttib bussi laes tulikiri ja juhisalongis märgutuli. Uus kord on aga välja toonud, et busse oleks vaja täiustada.

Tartu linna ühistranspordi peaspetsialist Madis Oona lausus, et stoppnuppude lisamine on puhtalt Sebe initsiatiiv. «See on nende kliendisõbralikkus, nad üritavad teeninduse taset kõrgel hoida,» ütles Oona.

Maz Eesti direktor Heiki Tälli lisas, et stoppnuppude lisamise eest tasub Sebe. Stoppnuppude lisamine ei ole tema kinnitusel kuigi suur töö, tuleb torusid lahti võtta ja vedada kaabeldus.

Praeguste plaanide järgi saavad kõik lühemad Mazid juurde kaks stoppnuppu, ütles Kaljuste. Lisanuppude tehasest tellimiseks läbeb umbes kuu, lisas Tälli.

Samas on Maz alustanud ja jõudnud juba poole peale juhikabiinidesse peatuse tellimise märgutulede lisamisega.

Kaljuste sõnul peitub probleem selles, et ereda päikesega ei ole armatuurlaual tulukese süttimist väga märgata. See on põhjustanud peatustest mööda sõitmist olukorras, kus stoppnupu vajutusega oli peatus tegelikult tellitud.

Bussijuht Hanno Pärkson ütles, et temal ei ole peatusest mööda sõitmist ette tulnud, kahtluse korral on ta ikka peatunud, kuid peatuse tuli ei olnud tõesti hästi märgatav. «Uus tuli on tugevam ja paremini nähtav,» ütles ta.

«Scanias on sellekohane märgutuli armatuurlauas sügavamal ja paistab paremini,» võrdles Kaljuste.

Tälli ütles eile, et kümme Mazi on juba saanud juhikabiini lisatulukese ja ilmselt nädalaga saavad need ka ülejäänud kolmeteistkümnele.

Esimesse bussi paigaldatud uue teavitussüsteemi kohta, mis on osa busside reaalaja infosüsteemist, sai Madis Oona eile öelda, et tõrgete lahendamine jätkub ja teistesse bussidesse ei ole neid veel pandud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles