Apple ja Twitter tulevad välja muusikateenustega

Kuldar Kullasepp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Noor mees muusikat kuulamas. Selle tegevuse viljelemiseks lisandub aina enam võimalusi.
Noor mees muusikat kuulamas. Selle tegevuse viljelemiseks lisandub aina enam võimalusi. Foto: Corbis/Scanpix

Üha rohkem on võimalusi muusika kuulamiseks – plaate ei pea enam ostma, piisab vaid kuutasuga teenuste kasutamisest.

Apple on muusikamaailmas korra juba revolutsiooni teinud. 2003. aastal avas ettevõte digitaalse muusikakaupluse iTunes Store, mis viis aastat hiljem sai suurimaks muusikamüüjaks Ameerika Ühendriikides. Tänavu veebruariks oli poest müüdud kokku üle 25 miljardi muusikapala.

Kuuldavasti on Apple sepistamas aga uut teenust, mis võib muusikaäris taas omajagu muutusi kaasa tuua. Ja nagu firmale kohane, ei ole tegemist millegi enneolematuga, vaid pigem vana hea asjaga uues ja paremas kuues. Kultuslik ettevõte on võtnud sihiks muuta seda, kuidas me kuulame raadiot, ning on lähedal lepingute sõlmimisele suuremate plaadifirmadega, mis on peamiseks eelduseks, et teenus lähiajal laiema rahva ette jõuaks.

Eelmisel nädalal levisid uudised, et lähiajal saab allkirjad leping Universal Music Groupi ja Warneriga, seejärel ootavad järjekorras Sony ja EMI. Loomulikult on Apple samas kidakeelne ega pole avaldanud, mida hellitavalt iRadioks kutsutav teenus endast kujutab.

Võib tulla tasuta

Väga suur hulk muusikatarbijaid aga juba kasutab analoogseid teenuseid. Eestiski koguvad populaarsust Deezer ja Rdio, mis kuutasu makstes võimaldavad kuulata piiramatul arvul muusikat oma lemmikartistidelt. Teenustel on olemas ka mobiilseadmete tugi, mis lubab 21. sajandi raadiot ka autos kuulata – peaasi, et netiühendus on olemas.

Samuti saab teatavatel juhtudel muusikat salvestada n-ö offline-kuulamiseks. Kaks nimetatud teenust saavad eeldatavasti sel aastal konkurendi Spotify näol, mis samuti Eesti tarbijale kättesaadavaks saab.

Kui nimetatud teenused on vähemalt osalt tasulised, siis NASDAQ börsi analüütikud peavad võimalikuks, et Apple’i teenus saab olema tasuta.

Kuigi muusikamaailma suurtega kokkulepete sõlmimine on oluline, siis muusikat tasuta pakkudes saab Apple anda võimaluse sõltumatutele, nn indie-muusikutele ja plaadifirmadele. Juba praegu on kõigil muusikutel võimalik oma muusikat iTunes Store’is müüa, täiendav tarbijale tasuta muusikateenus võiks indie-muusikute populaarsust veelgi suurendada.

Samas Apple’i senist poliitikat arvestades ei ole tasuta teenus ilmselt kuigi tõenäoline. Pigem saab iRadio olema tasuta vaid osaliselt ja siis tuleb kuulajal leppida reklaamidega.

NASDAQi analüütikud soovitavad teha teenuse kättesaadavaks ka erinevatel platvormidel ja seadmetel. See on muidugi küsitav, kas iRadio Androidi ja Windows Phone’i telefonidele tuleks, sarnaselt iTunesi muusikaprogrammiga võib see Windowsiga arvutitesse küll jõuda.

Eeldatavasti panustab Apple aga ikkagi oma seadmetele, nagu iPhone, iPad ja Mac OS X arvutid. iPhone’i ei saa enam pidada maailma ihaldatuimaks telefoniks, sest konkurendid nagu Samsung, Sony ja HTC on esitlenud mitmeid innovaatilisi nutitelefone, mis iPhone’i nii mõneski mõttes varju jätab. Seega on Apple’il vaja pakkuda funktsiooni või teenust, mis mobiiltelefonimaailmas revolutsiooni teinud seadme taas rambivalgusesse tõstaks.

Kõige varem võib iRadiost kuulda ilmselt juunis, kui toimub iga-aastane Worldwide Developers Conference (ehk WWD­C), mille raames ettevõtte tihti oma uusi tooteid-teenuseid esitleb. Tänavu tutvustatakse ilmselt operatsioonisüsteemi iOS seitsmendat versiooni, mis lisaks iRadiole võib analüütikute hinnangul pakkuda ka mobiilmaksete lahendust.

Ka Twitter ei maga

Konkureerivad teenused nagu Spotify, Pandora, Deezer ja Rdio jälgivad arenguid ilmselt murega. Apple’i positsioon muusikamaailmas on juba praegu ülivõimas, uus teenus võib valusalt lüüa väiksemate tegijate rahakoti pihta. Väidetavalt on Apple tegemas neljale muusikailma domineerivale plaadifirmale igati head pakkumist, mis pisematele üle jõu käib.

Oma muusikateenusega võib õige pea kasutajate juurde astuda ka Twitter. Möödunud nädalal avalikuks tulnud info kohaselt on juba mullu omandatud teenus We Are Hunted, mis internetis ringi kolades uurib, mida inimesed kuulavad, ja teeb selle põhjal soovitusi.

Kuna ülevõtmisest on omajagu aega möödas ja eraldiseisva teenusena on We Are Hunted suletud, siis tõenäoliselt ollakse n-ö uueks tulemiseks varsti valmis. Samuti on «tuleb varsti» teade veebilehel aadressiga music.twitter.com.

Kuuldavasti on Twitteri muusikateenus eraldi rakendus, mis tuleb paigaldada telefoni ning mis on seotud DJde hulgas populaarse Sound­cloudiga ja samuti muusikaportaaliga Vevo, kus oma muusikavideoid näitavad Sony Music Group, Universal Music Group ja EMI. See, mida rakendusega täpselt teha saab, selgub siis, kui see kättesaadavaks tehakse.

Samas võib arvata, et eelkõige pakub see uue muusika avastamise rõõme, jälgides, mida ise kuulad ja mida sõbrad Twitteris kuulavad. See muudab Twitteri muusikute jaoks veelgi olulisemaks teenuseks, kus oma muusikat tutvustada ja fännidega suhelda.

Seni avalikkusele suletud teenust kasutab juba näiteks Ameerika superstaarisaate juht Ryan Seacrest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles