Mobiilioperaatorid tunnistavad telefonimüügi vähenemist

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mobiiltelefon. Foto on illustreeriv.
Mobiiltelefon. Foto on illustreeriv. Foto: Toomas Huik

Täna teatas Tele2 viitega GfK uuringule, et käesoleva aasta esimeses kvartalis on mobiiltelefonide jaemüük Eestis  kahanenud mullusega võrreldes 15 500 seadme võrra. Müügi vähenemist tunnistavad ka teised operaatorid, nähes selle põhjusena tarbijate kokkuhoidu, pikaajalisi siduvaid lepinguid ja telefonide suurenenud vastupidavust.

Elisa tooteturunduse ja -juhtimise osakonna juhi Mailiis Ploomanni sõnul on langustrendis kõnetelefonide müük ning tunduvalt on vähenenud ka algeliste nutitelefonilaadsete seadmete (feature phone) ostmine.

«Kõnetelefonide osakaalu langust kompenseerib tugevalt nutitelefonide müügi osakaalu kasv. Eriti kasvab Elisas just keskmise ja kallima hinnaga nutitelefonide müük, sest üha enam meie klientidest eelistab korralikku, suurema funktsionaalsusega seadet ja on valmis selle eest ka rohkem tasuma. Kallimad seadmed omakorda kestavad ka kauem ning neid antakse edasi pere teistele liikmetele. Näeme trendi, et kui perre on näiteks poolteist aastat tagasi ostetud nutitelefon, liigub see peres teisele kasutajale ning juurde ostetakse uus ja veelgi võimekam,» kommenteeris Ploomann.

Ka Tele2 hinnangul on üheks põhjuseks, miks telefoni välja vahetama ei kiirustata, nende üha suurenev vastupidavus. Tele2 Eesti tootesortimendi juhi Risto Taliaru hinnangul on telefoni keskmine eluiga tõusnud juba pea kahe aastani.

EMT seadmete müügi osakonna juhataja Ardi Ratassepp tõi mobiiltelefonide eelmise aastaga võrreldes tagasihoidlikemate müüginumbrite põhjusena välja tarbijate suurenenud säästlikkuse.

«Üheks põhjuseks on kindlasti üleüldine kodukuludest tingitud kokkuhoid: esiteks elektri hinna tõus, teiseks on talv olnud väga pikk ja küttekulud kauem suured. Tarbija on hetkel pöördunud pigem säästmisele kui kulutamisele,» ütles Ratassepp.

Telefonide müüki pärsib ka soodushinnaga soetatud seadmetega kaasa tulevad pikad tähtajalised kohustused.

 «Veel mõned aastad tagasi levinud 18-kuuline tähtajaline leping on nüüdseks pikenenud 24-kuuliseks. Elisa müüb 78 protsenti seadmetest järelmaksuga ning meie klientide eelistus on just 24-kuuline tähtajaline leping,» ütles Ploomann.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles