Prisma turundusjuht: tarbijat saab pooltühja pakendiga petta üks kord

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Prisma Peremarketite turundus- ja kommunikatsioonidirektor Kadri Lainas.
Prisma Peremarketite turundus- ja kommunikatsioonidirektor Kadri Lainas. Foto: Arno Saar / Õhtuleht

«Need tootjad, kes masu ajal kvaliteedi pealt kokku üritasid hoida, said vastu näppe,» rääkis Prisma turundusjuht Kadri Lainas täna turundusraadios. «Eestlased on väga hoolsad tootekomponentide uurijad ja nad eelistavad kvaliteeti.»

«Uuringud näitavad, et inimene ei tea peast hindu, kuid tunneb siiski, kui hind tõuseb. Seda näitab ka meie kogemus,» rääkis Lainas. Jaekettides on küll üksikuid tooteid, nagu näiteks kilepiim, mille hindade üle käib kettide vahel suur võitlus iga sendi pärast, kuid need tooted, mille hindu inimesed peast teavad, on siiski väga vähe. Lainase sõnul on võrreldavate toodete seas täheldada, et kuigi iga üksikindiviid ei pruugi alati hinnalangust märgata, käitub kollektiivne aju siiski targalt ja hinna alandamine viib ka klientide arvu kasvule.

Lainase sõnul lähtub kett peamiselt vaid sellest, mida soovivad tarbijad, viimane on aga paljuski seotud toote üldise populaarsusega, mida omakorda mõjutab tootja enda panus reklaami- ja kommunikatsioonitegevustesse.

Turundusraadio saatekülalised uudse jäätise La Muu tootja Priit Mikelsaar ja Kadri Lainas olid üksmeelsed selles, et tarbijat saab pooltühjade tootepakendite ja mittekvaliteetse toodanguga petta vaid üks kord. «Kui vaadata, mis muudatuse masu kaas tõi, siis inimesed hakkasid lugema toote koostist,» märkis Lainas. Tema ütlusel proovisid masu ajal mitmed tootjad ka erinevaid tehnikaid tarbija hinnataju uinutamiseks, vähendades pakendeid ja võttes välja kvaliteetsemaid koostisosi, kui üsna peagi said tarbijad sellele jälile ja hammustasid selle läbi. «Toimib ikkagi see hea perenaise loogika, et toote koostis peab olema korras, on väga tugevalt jõudnud tarbijate teadvusesse,» ütles ta. «See on üks asi, mis meid veel Lätist eristab.»

Priit Mikelsaare sõnul on mahu osas ligi neli-kuus korda tavajäätisest kallima La Muu jäätise strateegia teha kõige puhtamast toorainest kvaliteetseimat toodet ja saada oma kulud kaetud, ilma erilist reklaamikulude puhvrit arvestamata. «Me tegime jäätise, millel oleks mõistlik hind, mis meie jaoks katab kulud ja mis ka meie südametunnistusele vastu ei oleks,» selgitas ta. «Me ei rõhuta oma hinda, pigem võiksime selle pärast vahel vabandada, aga rõhume ikka toorainele ja maitsele. Selle hinna juures me endale keskpärast tulemust lubada ei saa, see oleks läbikukkumine.»

Turundusraadiot saab järelkuulata siit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles