Daft Punk
Random Access Memories
(Columbia)
Hinne 4
Daft Punk
Random Access Memories
(Columbia)
Hinne 4
20 aastat tegutsenud Prantsuse house-duo neljas album üllatab pärispillidega mängitud retro-souldiskoga. Nojah. Daft Punk ei kuulunud päriselt 90ndate alul tekkinud, 90ndate teisel poolel üleilmselt lahvatanud ja nullindail tasapisi hääbunud french house’i skeenesse, mida nimetati ka filtridiskoks (või nu-disco või filter house) ning mida iseloomustas 60ndate prantsuse popi, 70ndate ameerika disko ning 80ndate Hi-NRG, Detroiti techno ja Chicago house’i sünteesimine nüüd juba klassikalise orkestriga, kuhu kuuluvad sämpler, sekventser, sünt ja trummimasin – tänapäeval teevad tihti töö ära vastavad kompuutriprogrammid. Skeene eesrindlikumad esindajad olid Motorbass, Etienne de Crecy, Alex Gopher jt. Daft Punk eristus juba esimesel albumil «Homework» (1997) 4/4-biite kasutavast skeenest tempomuutustega, tehnoloogilise funk-rokkimise ning hiphop- ja punkfunk-esteetika, saundide ja struktuuridega. Liidrid ei kuulugi skeenedesse.