Vahi ristmik saab vasakpöörded

Martin Pau
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Narva maantee ja Mõisa puiestee ristmiku ümberehituse ajaks on piiratud kiirust Narva maanteel 30 kilomeetrile tunnis.
Narva maantee ja Mõisa puiestee ristmiku ümberehituse ajaks on piiratud kiirust Narva maanteel 30 kilomeetrile tunnis. Foto: Margus Ansu

Maanteeamet laseb ümber ehitada Narva maantee ja Mõisa puiestee ristmiku, lubades vasakpöörded nii Narva maanteelt Vahi alevikku kui ka alevikust maanteele suunaga Kõrveküla poole.

«Lõpp hea, kõik hea. Ma ei jõua selle mõistliku otsuse üle ära rõõmustada,» ütles Vahi aleviku elanik Tiia Karelson, kes on sel ristmikul koju sõites seni keelatud vasakpööret tehes mitu korda politseilt trahvi saanud. Vahi alevikus on Karelson elanud neli aastat.

«Hakkasime juba seda vasakpööret tasuliseks sissesõiduks nimetama. Politsei võis seal viie minuti jooksul kätte saada kümme rikkujat,» lisas Karelson.

Habemega lugu

Narva maantee ehitus lõppes 2006. aastal. 2010. aasta varakevadel avaldas Karelson Tartu Postimehes arvamust, et on ebaloomulik sundida Vahi uusasumi elanikke tegema Tartust koju tulles rohkem kui kilomeetrist ringi kas Kõrveküla pool paikneva ringristmiku või Mõisa allee kaudu.

«Sellele ei järgnenud mitte mingit reaktsiooni ja seepärast otsustasin pöörduda otse maanteeametisse ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumisse,» meenutas Karelson. «Aga see pole olnud ainult minu võitlus, selle taga on olnud ikka sajad inimesed.»

Lõuna regionaalse maanteeameti ehitusvaldkonna juht Janar Taal selgitas, et seitsme aasta eest jäi vasakpöörderada Vahi ristmikule ehitamata, sest maanteeamet pidas mõistlikuks kogu Vahi aleviku liikluse korraldamist enam kui 600 meetrit Kõrveküla pool paikneva ringristmiku kaudu.

Et Vahi elurajooni laienemine toppas, pole aga ringristmikku tänini Vahi alevikuga ühendatud.

«Alternatiiv ristmiku laiendamisele oleks olnud tee keskele põrkepiirde paigaldamine, aga meile tundus mõistlikum inimestele vastu tulla,» rääkis Taal.

Tiia Karelsoni on kõige enam häirinud probleemi esialgne eitamine. Iga päev sõitsid kümned või isegi sajad autokasutajad koju otsemat teed, kuigi teadsid, et rikuvad liiklusseadust.

Normaalse vasakpöörde võimaluse puudumine, mille põhjenduseks toodi liiklusoht, tekitas Karelsoni hinnangul veel suuremaid ohte.

«Taksojuhid õppisid ära ja teised nende järel, et tuleb sõita Mõisa puiestee otsast paar autopikkust mööda, teha pidevjoone lõpul tagasipööre ja minna siis parempöördega Mõisa puiesteele,» kirjeldas Karelson.

«Vahel seisis paremas teeservas reas kolm autot ja ootas tagasipöörde momenti. See manööver oli selgelt ohtlikum kui vasakpööre loogilises kohas, ristmikul. Minu meelest võinuks maanteeamet lähtuda kohe tõdemusest, et eksida võivad kõik ja kui midagi on läinud valesti, eks teeme siis ümber.»

Juuni lõpuks valmis

Ligikaudu 95 000 eurot maksva ehituse käigus laiendab AS Vooremaa Teed ristmiku piirkonnas teed umbes meetri võrra. Ristmikust Kõrveküla poole tuleb valgustuse ning ohutussaarega ülekäigukoht.

Ehituse valmimise tähtaeg on 15. juuli. Vooremaa Teede ehitusjuht Veiko Viks ütles aga, et kui midagi enneolematut ei juhtu, peaks põhitöö lõppema juba jaanipäevaks. Võib-olla jääb siis teha veel haljastustöid või paigaldada liikluskorraldusvahendeid, lisas Viks.

Ehituse ajal on Narva maantee kogu aeg läbitav, asfaltimise ajaks jäetakse Viksi sõnul avatuks üks sõidusuund.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles