Robert Kitt: Realistid on harjunud otsima lahendusi – ka koolivõrgus

Robert Kitt
, Vil! 110. lend kuldmedaliga Tallinna Tehnikaülikooli teadur
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Robert Kitt.
Robert Kitt. Foto: Erakogu

Vabakonnad ja kodanikualgatus on nähtused, mis on viimasel ajal järjest rohkem pead tõstnud. Vabakondi on erinevaid; samuti on erinevaid tegutsemise eesmärke. Kuna eestimaalased on poliitiliselt väheaktiivsed, siis ilmselt enamik kodanikest ei seosta ennast ühegi vabakonnaga. Samas ei ole see päris nii. Kõik me oleme käinud ühes või mitmes koolis ja kuulume nende koolide vilistlaste hulka. Tavaliselt piirdub vilistlaseks olemine kokkutulekuga – vähe on kuulda olnud, et ühe või teise kooli vilistlased on organiseerunud ning võtavad ühiselt midagi ette.

Tallinna reaalkooli vilistlaskond on küllalt soliidne. Kooli 132-aastase tegutsemisajaloo jooksul on tuule tiibadesse saanud suur hulk inimesi, kellest paljud mäletavad matemaatikatundi positiivse emotsiooniga. Vilistlastena peame oluliseks reaalainete süvaõpet, õpilaste süvendatud ettevalmistamist just reaalainetes ning Reaali Vaimu kandmist. Asjaolu, et Tallinna reaalkool on 2012. aasta lõpueksamite põhjal ka Eesti edukaim kool, on vilistlasele väheoluline, kuid meeldiv boonus.

Iga kool vajab oma tegutsemiseks ruume ning ruumipuudus on olnud üheks reaalkooli murekohaks nii kaua, kui ma mäletan. Kooli staadionile plaanitud juurdeehitisest on lastevanemate koosolekul räägitud peaaegu kümme aastat. Oma kulu ja kirjadega on ette valmistatud eskiisid ja tehtud arheoloogilisi kaevamisi. Mida ei ole, on uus maja. Kooliomaniku ehk Tallinna linna poolt on see ka arusaadav – miks investeerida kesklinna ühe kooli juurdeehitisse, kui äärelinnades vaevlevad paljud koolid õpilaste puuduses?

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles