Kratimäng talletab kodukoha pärimusi

, Lääne-Virumaa keskraamatukogu laste- ja noorteosakonna juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Mis on kratimäng?

Kratt on rahvauskumustes tuntud kui varavedaja.

Tema tegevus on enamasti seotud asise vara ja rikkuse kellegi kasuks kokku kandmisega. Kultuuripärandi aasta kratimäng on seevastu kantud kõige õilsamatest eesmärkidest: see on pere või kodukoha pärimuste kogumine ning talletamine laste poolt neile mõistetavas mängulises vormis.

Just kratimäng võiks olla ajendiks, et lapsi arvutiekraanide ja lastevanemaid telerite eest korrakski ühisesse juturingi tõmmata. Kratimängus kehastuvad lapsed uudishimulikeks kultuurikrattideks, kes aitavad täiendada oma kodukandi pärandikogu seni veel talletamata lugude, faktide, kirjelduste ja muu säilitamist väärivaga. Kogumistöö on mõeldud eeskätt pärandiaasta suvise koolivaheaja sisustamiseks. Kratimäng on Lääne-Virumaa põhikoolide 4.-9. klasside õpilastele, aga ega nooremaidki mängust välja jäeta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles