Erakonnad organiseerivad valimiskampaaniaid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Möödunud valimistel andsid erakondade plakatitesse oma panuse ka kunstihingega linlased. Andrus Ansipi valimisplakat.
Möödunud valimistel andsid erakondade plakatitesse oma panuse ka kunstihingega linlased. Andrus Ansipi valimisplakat. Foto: Tartu Postimees

Riigikogus esindatud parteid tegelevad aegsasti reklaampindade broneerimise, telereklaami aegade kokkuleppimise ning valimisplatvormi koostamisega.

Keskerakonna peasekretär Priit Toobal ütles, et hüüdlauseid veel avalikustada ei saa, kuid platvormi ning nimekirjade koostamine käib juba praegu.

Tema sõnul kavatseb Keskerakond kulutada tulevastel valimistel vähem raha kui varem, mistõttu planeeritakse rohkem ukselt-uksele käia ning valijaga otse suhelda. Kirjalik leping reklaamikampaania teostajaga puudub, kuid suuline kokkulepe on sõlmitud reklaamiagentuuriga Midfield. Toobali sõnul soovitakse Paavo Pettai ettevõttega koostööd jätkata, kuna eelnevad aastad on näidanud head klappi. «Praegu käib reklaamipindade broneerimine ja telereklaami aegade kokkuleppimine,» ütles ta.

Sotsiaaldemokraatide kampaaniajuht Tarvo Sarmet ütles, et pakutakse ootustele vastavat kampaaniat, kuid konkreetsed lubadused sõltuvad omavalitsusest. Valimiskampaania teostamiseks on kokkulepe ettevõttega Mediapool.

Töö käib juba pikemat aega

«Osades piirkondades on valimisprogrammid valmis, teistes saavad viimast lihvi,» ütles Kukk.

Reformierakonna peasekretäri Martin Kuke sõnul käib töö kohalikeks valimisteks valmistumisel juba poolteist aastat. Praegu tegeletakse valimisplatvormide koostamisega. «Osades piirkondades on valimisprogrammid valmis, teistes saavad viimast lihvi,» ütles Kukk.

Üldine kampaania kontseptsioon on loodud, kuid täpne maksumus selgub alles siis, kui valimiskampaania on läbi. Kampaania teostab partei pikaaegne koostööpartner Kontuur Leo Burnett. Reformierakonna kohalike valimiste avalöök on 7. septembril Nokia kontserdimajas.

IRLi peasekretäri Tiit Riisalo sõnul viivad nad läbi üleriigilist küsitlust. Nõnda saadakse täpsemalt teada, millised on inimeste ettepanekud ja mured sügisel toimuvate kohalike valimiste eel. «Üleriigiline kuulamine on IRLi kohalike valimiste kampaania üks osa,» ütles ta.

Praeguse seisuga on küsitlusele vastanud ligikaudu 25 000 inimest üle Eesti. Küsitlusele saab vastata suve lõpuni interneti- ja postiteel. Riisalo sõnul analüüsib IRL inimestelt saadud vastuseid, mille abil tegeletakse ka programmi koostamisega. Erakond korraldab augusti alguses suvise koolituse «Ajame Eesti Asja!», mille keskseks teemaks on sügisesed valimised. Peasekretär ütles, et erakonna positsioon on valimiste eel tugev.

Küsitlus aitab platvormi koostada

Riisalo ütles, et keskseks teemaks on tugevate kohalike omavalitsuste tagamine. Tema sõnul vajab Eesti haldusreformi ning sõltumata kodaniku emakeelest, peab inimene saama omavalitsuselt võimalikult häid avalikke teenuseid. IRLi küsitlustulemused näitavad, et kohalike omavalitsuste valimisel eel on tähtsal kohal töökohtade olemasolu kodukohas, lasteaiakohad, teede korrashoid, transpordivõimalused, üldine turvalisus ning bürokraatiavaba asjaajamine.

IRLi reklaami- ja kommunikatsioonipartneriteks on IDEA ning Inspired. Eelarve on veel kujunemisjärgus ning ettevalmistav töö kampaaniamaterjalide kallal käib pidevalt. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles