Indrek Hirv: hoitud järjepidevus

, Konrad Mägi ateljee juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Kristjan Teedema

Pariisis, vasakul kaldal, kuuendas linnajaos, seal, kus asub École des Beaux-Arts de Paris ja kohvik Deux Magots, asub ka eesti kunstnikele kõige tähenduslikum kunstikool – Académie de la Grande Chaumière. See on odav ateljee, kus saab nädalatasu eest õpetaja käe all maali õppida, aktimaali.

Eestlased kasutasid seda võimalust veel viiekümnendatel aastatel, seal on õppinud Ruth Tulving ja Olev Mikiver, kahekümnendatel astus sinna vahel sisse näiteks Aleksander Vardi, veidi hiljem õppis seal Karin Luts ning kolmekümnendate lõpus Karl Pärsimägi. Meid huvitab peamiselt varasem aeg, Konrad Mägi, Nikolai Triigi ja Aleksander Tassa oma, kes õppisid seal – kõrvuti Modigliani ja teiste hilisemate kuulsustega – alates 1907. aastast.

See on ateljee, mille pinnalt sai alguse Pallas, tähendab, mida Konrad Mägi Pallase esimese direktorina matkida püüdis. Ka Ado Vabbe värvikäsitlus oli põhimõtteliselt sama, see pärines küll Münchenist Anton Ažbe kunstikoolist, ent oli loomult ikka seesama prantsuse postimpressionistlik käsitlus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles