Vene õppekeelega koolides kasutatakse eesti koolidega võrreldes autoritaarsemaid õppemeetodeid ning loovuse ja analüüsivõime arendamisele pööratakse liialt vähe tähelepanu, tõdes haridusministeeriumi ametnik.
Haridusministeerium: vene koolide õppestiil on autoritaarsem
Ka riigieksamid ja PISA uuringud näitavad, et parimaid tulemusi saavutavad Eestis kõigepealt eesti lapsed, siis venekeelsed lapsed eestikeelsetes koolides ja neist on maha jäänud venekeelsete koolide õpilased, ütles ministeeriumi üldharidusosakonna juhataja Irene Käosaar ERRi raadiouudistele.
«Vene kooli õpilaste õpimotivatsioon on madalam ja vene õppekeelega koolides pööratakse märksa rohkem tähelepanu distsipliinile, selle autoritaarsele õpetamisele,» jätkas Käosaar.
Sama meelt on ka Narva Eesti gümnaasiumi direktor Uta Kroon-Assafrei, kelle sõnul põhinevad vene koolid rohkem autoritaarsetele meetoditele: siin on ülesanne, teeme ära; meil on küsimus, vastame ära.
Tallinna ülikooli doktorandi Kristina Lindemanni värskest lõputööst selgus, et vene noored saavad eestikeelsetes koolides õppides võõrast keele- ja kultuuriruumist hoolimata PISA matemaatikatestis paremaid tulemusi kui venekeelsetes koolides õppijad.