Mustamäel sõitis üks liinibuss teisele sisse

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hommikuse õnnetuse põhjustanud MRP-Liinide buss.
Hommikuse õnnetuse põhjustanud MRP-Liinide buss. Foto: Tallinna autobussikoondis

Eile kella seitsme ajal märjas hommikupimeduses Magistrali kaubanduskeskuse lähedal toimunud kahe liinibussi kokkupõrkes sai kaheksa inimest viga.

«Pauk tuli üsna ootamatult, ilmselt oli tegemist teise juhi tähelepanematusega. Ta tuli esinurgaga tagapool keskmist ust mulle sisse. Aknad lendasid kildudeks ja enamasti just kildudest inimesed viga saidki. Verd oli palju, aga paanikat ei tekkinud, inimesed olid lihtsalt šokis,» vahendas 11. liini bussi juhtinud Aleksandri läbielamisi Tallinna Autobussikoondise suhtekorraldusjuht Sirje Roht.

Bussijuht kutsus kohe politsei ning kiirabi, mis viis kaheksa viga saanud sõitjat Mustamäe haiglasse. Pärast traumapunktis tohterdamist lubati inimesed koju.

Üks utiili, teine remonti

Rohti sõnul oli linna poolt tulnud ja peateel liikunud autobussikoondise 11. liini bussis paarkümmend inimest.

«Õnneks oli aeg varajane, natuke pärast seitset, ja koolilapsi polnud veel liikvel. Bussis olid ainult täiskasvanud,» märkis Roht. Tema väitel katkisõidetud bussist enam asja ei saa ja see läheb vanarauaks.

Mõlemad juhid olid kained.

Teise, 13. liini bussi juht Aleksei ei osanud MRP-Liinide ASi juhatuse liikme Rein Vinni väitel asja kohta mõistlikku seletust anda.

«Enne tulnud peatusest just palju inimesi peale ja bussiaknad läksid uduseks. Tema vaadanud, et eespool põlenud teisele bussile punane tuli. Aga järsku ilmus see buss talle ette,» rääkis Vinni, lisades, et Sõpruse puiestee – Vilde tee – Sütiste tee ristmik on üldse üks keeruline ja raske liiklussõlm.

Tema sõnul on süüdlane Aleksei eluaeg bussijuht olnud. MRP-Liinides töötab ta kolmandat aastat. Just enne eilset oli tal kaks vaba päeva, nii et ta pidanuks olema ka hästi puhanud. Juhte kontrollitakse alati enne liinile minekut, et neil poleks alkoholi jääknähte või terviserikkeid.

Vinni hinnangul saab bussist pärast remonti veel asja. Kasko-kindlustust sel bussil ei olnud, uus buss maksab aga ligi kolm miljonit krooni.

«Eks me nüüd süüdi jääme. Ei oskagi öelda, kui suur materiaalne kahju on. Igatahes moraalne kahju meie mainele on suurem,» sõnas Vinni.

Vinni ei osanud veel sedagi öelda, mis süüdlasest saab. Kuna õnnetuses keegi raskelt viga ei saanud, siis politsei kriminaalmenetlust ei alusta ning õnnetuse asjaolud ja süüdlase karistus saavad selgeks väärteomenetluse korras.

Suured paugud harva

Vinni sõnul on see seitsme aasta jooksul, mil MRP-Liinid käigus, nende bussiga üks tõsisemaid õnnetusi.

«Nii tõsist vist pole varem olnudki. Eks pisikesi kokkupõrkeid ikka juhtub, mis bussile mõne kriimu tekitavad,» sõnas ta.

Rohti väitel põrkavad liinibussid omavahel kokku äärmiselt harva. Esimese hooga ei suutnudki ta niisuguseid juhtumeid meenutada.

«Buss on kokku sõitnud küll kopa, küll lumekoristusmasinaga. Ja väiksemaid plekimõlkimisi, enamasti teiste juhtide süül, on peaaegu iga päev. Nagu sedagi, et juht peab ootamatult ette sõitnud auto tõttu äkitselt pidurdama ning mõni inimene bussis kukub,» rääkis Roht.

Bussid kindlustatud

• Tallinna Autobussikoondise (TAK) bussid on kindlustatud kohustusliku liikluskindlustusega, mis laieneb ka sõitjatele.

• Liiklusõnnetuse tagajärjel tekitatud kahju küsimuses peab kannatanu pöörduma mis tahes kindlustusseltsi poole, mis tegeleb liikluskindlustusega.

• Tekitatud kahju korvab avariis süüdi oleva osapoole kindlustus, taotlusi võtavad vastu kõik liikluskindlustusega tegelevad seltsid.

• Kui on teada kahju tekitaja kindlustus, võib pöörduda otse sinna.

• TAKi bussid on kindlustatud Ergo Kindlustuses.

Allikas: Sirje Roht, TAK

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles