Kesklinn inimestele

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Me kõik oleme pealt vaadanud ja muret tundnud selle pärast, kuidas Tartu kesklinn on viimastel aastatel vaesunud ja kuidas raeplatsilt on poed ja ärid järjest kadunud.

 Samas oleme näinud, kuidas Rüütli tänava muutmine jalakäijate tsooniks on kesklinna väärtustanud ja loonud keskkonna, mis meelitab kindlasti inimesi ja ettevõtjaid sinna tagasi. Ka Raekoja platsi renoveerimine on kantud samast ideest.

Need on näited, et Tartu kesklinna elavdamiseks ja arenguks on vaja luua kesklinna ruumi inimestele – jalgsi, jalgrattaga, rulluisuga liikuvatele inimestele, kes käivad poodides ja kohvikutes, saavad tänaval kokku ja ajavad juttu, puhkavad pingil jalga.

See ruum tuleb tavaliselt autoliikluse ja parkimise piiramise arvelt. Vabaduse autosilla planeeritud lahendus töötaks aga sellele ideele vastu, piiraks inimeste vaba liikumist kesklinnas, lisaks sinna rohkem müra ja heitgaase ja kallutaks kaalukaussi kesklinnas jällegi autode kasuks. See kahjustaks, võibolla pöördumatult, Tartu südalinna ja selle arengut ning seekaudu kogu Tartut ja siin elavate ja töötavate inimeste huve.

Kutsun linnavalitsust üles jääma oma põhimõtetele kindlaks ning jätkama edukat kesklinna elavdamise ja linnaruumi väärtustamise poliitikat. Teeme Tartu kesklinna tõepoolest paremaks!

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles