Püha «öök»

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Alkoholitootjate ebaeetilised reklaamivõtted

Ajal, mil järjest enam räägitakse eetiliste väärtuste puudumisest ühiskonnas, suudab lokkav reklaamindus šokeerida isegi elu kõige sügavamatest mülgastest läbi käinud kiirabimeedikuid.

Esimese matsu pani baarisaate ees ja vahepeal näidatav Saku õlle reklaam.

Huvitav, kui paljud neiud ja naised tunnevad, kuidas see õlle ülistuslaul sülitab nende lootusele leida elust armastust, sõprust ja abielu. Jan Uuspõllu esituses ütlevad alkoholitootjad ekraanil kümneid kordi päevas: armastus, abielu sakib täiega.

Vaid õllepudel on tähtis! Õige mees ei jää baari kunagi hiljaks! Kui pudel kutsub, siis võib kõigele üldinimlikule sülitada.

Õlgedel lösutav pudel

Ilmselt pretendeerivad reklaamid huumorile. Minul küll ei ole lõbus! Küsisin paljudelt oma tuttavatelt, kaasa arvatud teismelistelt. Neil ei ole ka naljakas. Hoopis vastik on.

Kui hambad risti õppisin nendest reklaamidest mööda vaatama, siis suutsid reklaamimeistrid üllitada järgmise lopsu, mis vähemalt minus kutsus esile nii suure nördimuse, et sundis arvutiklahvide järele haarama.

Saaremaa viinareklaam Püha «Ö». Kõige kaunima jõululaulu saatel näidatakse laudas õlgedel lösutavat Saaremaa viina pudelit.

Ma ei ole kirikuinimene, aga nüüd sai mõõt täis. Ereda kiirena kerkis silmade ette paari aasta eest nähtud pilt: laudas õlgedel lamas väike laps, viinapudel kõrval, surnuna.

Meie igapäevases kiirabitöös on alkoholimürgistus 11–13-aastastel lastel juba igapäevane nähtus. Lastehaigla vastuvõtutuba näeb nädalavahetustel välja nagu kainestusmaja filiaal.

Kiirabis on valveid, kus kümmekonna kutse kohta tuleb vaid paar kainet patsienti. Silmini täis teismelised sõidavad surnuks nii omaealisi kui ka vanemaid inimesi ja seda sadade kaupa. Ning reklaamifirmad ja alkoholitootjad seletavad, et kui on nõudlust, siis tuleb pakkuda. Ja pakuvadki.

Suurepärased meistritööd reklaami alal sihivad kampaania eriti just noortele, sest näiteks Fizz cooleri reklaam meeldib ja kutsub ostma just 15–18-aastasi noori.

Jõuluajal toimub alkoholitootjate ja -vahendajate suur patukahetsusriitus nime all: «Edukad aitavad lastekodulapsi». Meie edukad napsitootjad hoolitsevad teiste seas, et lastekodulapsel oleks ikka pehme karuke teki alla pista ja päkapikk tooks padja alla kommi ning jõuluvana tooks kingituseks midagi head.

Sõda alkoholiga

Huvitav, kas keegi on korrakski mõelnud, miks meie lapsed on lastekodus: millises sõjas nende vanemad surid? Kui üksikud erandid välja arvata, siis kaotasid nad oma vanemad sõjas alkoholiga.

Kutsun üles kõiki, keda selline reklaamikampaania häirib, annetama raha, et osta reklaamiaega telekanalites.

Paneme iga alkoholireklaami järel jooksma videomaterjali operatiivtalituste igapäevatööst – oksendavad, silmini täis teismelised, joobes juhi poolt surnuks sõidetud ohvrid, alkoholikrambid, alkohoolikute poolt hüljatud ja nälgivad lapsed jne.

Ja selle tõeluse peale soovime Eesti ühiskonnale «proosit»?

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles