Kesklinna ümbersõiduteede plaan ähvardab läbi kukkuda

Urmas Seaver
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Postimees.ee

Tallinna südalinna liikluse vähendamiseks kaua plaanitud läänesuunaline ümbersõidutee kesklinna sadamast Paldiski maanteele ähvardab nurjuda, sest linnavalitsus loobus selleks vajalike autotunnelite ehitamisest.

Linnavalitsus otsustas eile loobuda varasemast kavast ehitada uue magistraali tarbeks kahetasandilised ristmikud Paldiski maantee ja Sõle tänava ristmikul ning Paldiski maantee ja Mustamäe tee ristmikul.

Mõlemale ristmikule oli plaanis ehitada autotunnelid, et liiklussõlmed suudaksid uue magistraali tõttu kasvama hakkavat autodehulka läbi lasta.

Veel mullu detsembris kahe ristmiku ümberehitamist kahetasandiliseks toetanud abilinnapea Olga Sõtnik ütles eile, et linnavalitsus loobus tunnelite ehitamisest nende keerukuse, kõrge hinna ja nende rajamisega kaasneva puude mahavõtmise tõttu.

Suurenevat liiklust üritatakse ristmikest läbi lasta fooriprogrammide muutmise ja lisaradade ehitamisega ristmikele.

Linn on kaalunud ka magistraali juhtimist sootuks Sõle tänavast mööda ning selle tarbeks uue tee rajamist läbi Stroomi metsa, kuid linnapea Jüri Ratas ütles eile, et linnavalitsus seda ei poolda.

Tee viimist tunneli abil läbi Stroomi metsa on seni toetanud linnaplaneerimise eest vastutav abilinnapea Kalev Kallo, kes peab seda paremaks lahenduseks kui Paldiski maantee kahe ristmiku kahetasandiliseks ehitamist.

Ekspert peab mõttetuks

Tunnustatud liiklusekspert ja TTÜ teedeinstituudi õppejõud Tiit Metsvahi ütles, et kui plaanitav ümbersõit ei näe ette teed läbi Stroomi metsa või kahetasandilisi ristmikke Paldiski maanteel, on kogu ümbersõidutee rajamine mõttetu, sest Paldiski maantee ristmikud Sõle ja Mustamäe teega ei tuleks suureneva liiklusega toime.

«Kõige õigem oleks muidugi tee viimine läbi Stroomi metsa,» lausus Metsvahi. «Mingis ulatuses saaks selle ju maa alla viia ning inimestel jääks võimalus metsas kõndida.»

Tallinna linnavolikogu Reformierakonna fraktsiooni liige Remo Holsmer ütles, et keskerakondliku linnavalitsuse käitumine teetrassi valimisel on arusaamatu. «See on täiesti jabur, kui ükskord öeldakse välja üks trass ja siis jälle teistsugune,» lausus ta.

Idee rajada ümbersõidutee läbi Stroomi metsa lükkas mullu suvel tagasi linnapea Jüri Ratas ise, kui oli sel ajal ametis teedeehituse eest vastutava abilinnapeana.

Ratas märkis toona Postimehele, et Paldiski maantee ristmike ehitamine kahetasandiliseks on keskkonda säästvam ning jätab puutumatuks metsa- ja puhkealad.

Euroraha tulek lahtine

Linn on juba aastaid kavandanud kesklinna liikluse vähendamiseks ida- ja läänesuunalist ümbersõiduteed ning euroraha toel valmivad teed pidi ehitatama aastatel 2007–2011.

Idasuunaline trass kulgeks kesklinna sadamast Peterburi teele.

Kahe magistraali ehitamine läheks esialgsetel andmetel maksma ligi 1,8 miljardit krooni, millest linnaeelarvest tuleks 420 miljonit krooni ning ülejäänu euroliidust. Sõtniku sõnul pole aga veel kindel, et euroraha üldse saadakse.

Ümbersõidutee

• Tallinn alustas kesklinna liikluse vähendamiseks Põhjaväila kavandamist 1990ndate lõpul. Esialgu pidi uus magistraal kulgema läbi Stroomi metsa.

• 2005 suvel otsustab linn, et ümbersõidutee ei hakka kulgema läbi Stroomi metsa, vaid piki Sõle tänavat, ning selleks ehitatakse kahetasandiliseks mitu Paldiski maantee ristmikku.

• 2005 detsembris valib linn välja ümbersõidutee lahenduse, millega Paldiski maantee ristmikud Sõle tänava ja Mustamäe teega saavad autotunnelid.

• 2006 veebruaris pakub linn taas välja võimaluse ehitada autotunnel läbi Stroomi metsa.

• 2006 aprillis otsustab linn loobuda ideest ehitada Paldiski maantee ristmikud ümber kahetasandiliseks, kuid ei toeta ka tee viimist läbi Stroomi metsa.

Allikas: PM

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles