Väljapraagitud DVD jõudis uuesti poeletile

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
DVD ja kaebus, mis oli kiletatud plaadikarbis, kui klient selle Stockmanni kaubamajast ostis. Eelmise ostja kaebusel märgitud viga ilmnes ka seekord.
DVD ja kaebus, mis oli kiletatud plaadikarbis, kui klient selle Stockmanni kaubamajast ostis. Eelmise ostja kaebusel märgitud viga ilmnes ka seekord. Foto: Marina Puškar

Tallinna eliitkaubamajast Stockmann ostetud praakfilmi tagasi viima läinud ostja kaebus jäi tähelepanuta, sest ostjal ei olnud tšekki ette näidata, kuigi müüjad paari tunni eest tehtud ostu mäletasid.

Vabakutseline jalgpalliajakirjanik Andres Must ostis kolmapäeval koos abikaasaga Stockmannist DVD-filmi «Moskva pisaraid ei usu». Kodus aga selgus, et film mängib ainult esimese veerandtunni, ja Must otsustas ostu poodi tagasi viia.

Lisaks vigasele DVD-plaadile avastas Must karbist veel pretensioonikirja Lasnamäe Centrumis videoid müüvale firmale Sonatiin, mis varustab filmidega ka Stockmanni. Juuni algusest pärit kaebuses oli kirjeldatud sama viga, mille leidis Must.

Reeglid nõuavad tšekki

«Kui läksin filmi tagasi viima, nõuti tšekki, kuigi kaks konkreetset müüjat tundsid mu ära,» ütles Must.

Musta sõnul kutsusid noorukesed müüjad seejärel vanemmüüja, kes suhtus temasse tõrjuvalt. «Kui müüja kuulis, et tšekki pole, oli asi tema jaoks lahendatud,» ütles Must.

Filmi eest kaardiga maksnud Must pakkus, et panga maksekviitungilt peaks olema näha, et vastavas summas ost on sellel päeval Stockmannis tehtud. «Müüja ütles, et peaksin homme (eile – toim) tagasi tulema ja näitama panga väljavõtet,» rääkis Must ja lisas, et oli niivõrd ärritatud, et ei tahtnud enam Stockmanni tagasi minnagi.

Stockmanni müügigrupi juhid Erica Järv ja Iiri Kikas rääkisid eile, et kuigi müüjad ostu mäletavad, on siiski vaja ka ostutšekki, sest seda nõuavad poe reeglid.

«Tarbijakaitseseaduses on kohe alguses kirjas, et kaupa saab välja vahetada ainult ostutšeki alusel,» lisas Kikas.

Mustaga suhelnud vanemmüüjaga Postimehel rääkida ei õnnestunud, sest Järve ja Kikase sõnul ei tohi Stockmanni müüjad, vanemmüüjad ja osakonnajuhatajad ajakirjandusele kommentaare anda.

Tarbijakaitseameti tarbijakaebuste osakonna juhataja kohusetäitja Jaana Viru sõnul näeb seadus tõepoolest ette, et ostja peab kauba vahetamisel ette näitama maksmist tõendava dokumendi ehk ostutšeki.

«Arvestades juhtumit, oleks müüja võinud tarbijale vastu tulla ja asja teistmoodi suhtuda,» ütles Viru siiski.

Vigased hoopis mängijad

Must hakkas enda sõnul pärast vahejuhtumit Stockmanni vene filmide kvaliteedis kahtlema. «Ma saan aru, et nad ei jõua iga karpi kontrollida, aga kas nad üldse ei kontrolli oma koostööpartnereid?» oli Must nõutu.

Järve ja Kikase sõnul pole Stockmannil sama edasimüüjaga varem probleeme olnud.

Pärast Postimehe sekkumist olid Stockmanni müügigrupi juhid nõus praakfilmi ostjale asendama, kui ta viib poodi plaadi ja seda ümbritsenud kile, millel on Stockmanni tähistusega hinnasilt.

Muu hulgas Stockmannile vene filme edasi müüva OÜ Sonatiin müügijuht Argo Suislepp ütles, et praagina tagasi toodud videod lähevad uuesti müüki, kui neilt viga ei leita.

«Kontrollija nähtavasti ei leidnud viga,» ütles Suislepp ja lisas, et ta ei ole sugugi kindel, et plaat on vigane. «99 protsendil juhtudest on tegemist kliendi tehnika puudustega.»

Sonatiiniga samadele omanikele kuuluvale Videoline’ile kirjutatud ja plaadikarbis olnud kaebusel jääb segaseks, kas seda kontrollinud töötaja on kinnitanud plaadi puudusi või viidanud, et viga võis olla ostja DVD-mängijas.

Kaebekirja sattumist kiletatud ja müügivalmis karpi Suislepp tunnistas. «Kontrollija ja pakendaja on erinevad inimesed,» selgitas ta ja lisas, et ilmselt oli tegemist inimliku eksitusega.

Suislepa sõnul sai filmi juunis Sonatiini viinud ostja uue filmi asemele ja lubas ka Mustale kahju hüvitamiseks kingituse teha.

Mida teha praakkaubaga?

• Puudusega kauba korral on tarbijal, kes on säilitanud ostutšeki, õigus esitada müüjale pretensioon kahe aasta jooksul alates ostmise päevast.

• Esimesel kahel kuul pärast ostu on puuduse põhjuste tõendamise kohustus müüjal, hiljem ostjal.

• Pärast puuduse avastamist peaks mitte hiljem kui kahe kuu jooksul pöörduma müüja poole. Kui suulisele kaebusele ei reageerita, tuleks kaebus esitada kirjalikult ja lisada tšeki koopia.

• Kui müüja puuduse eest vastutab, on tarbijal õigus nõuda asja tasuta parandamist või asendamist uuega; hinna alandamist või lepingu tühistamist, kui müüjal ei ole võimalik kaupa parandada või asendada, või müüja ei ole kauba puudust mõistliku aja jooksul kõrvaldanud.

• Kui tšekk pole alles, võib siiski müüja poole pöörduda, kuid puudub seaduslik alus nõuda asja lahendamist ja see sõltub müüja abivalmidusest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles