Meediaarvustus: Kui trollijuht on telestaar

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Heili Sibrits
Heili Sibrits Foto: Postimees.ee

Kaks näidet, kuidas teha head enesereklaami

Kui Marko Reikop ja Anu Välba kuulutasid oma saates «Paar» välja hääletuse, millega vaatajatel oli võimalik Välba saata tööle trollijuhiabina, Reikop padjakloppijaks või koerake Baruto jahile, tundsin pettumust. Sellised eksperimendid olid seni kirutud reaalitite pärusmaa. Ekraani alumises servas pidevalt muutuvad numbrid mõjusid odavalt ja jäid mind segama, samas kui mu kümneaastane poeg mängule aktiivselt kaasa elas.

«Järgmine peatus on Koidu, täna on teisipäev, kell on 9 läbi 20 minutit, ilm tuleb soe...» kostis aga eile hommikul trollis number 3 unistesse kõrvadesse. Olin ennegi sattunud sõitma ühissõidukiga, mille juht sõitjatele ilusat päeva soovib, kuid seekord tundus hääl kuidagi tuttav. Järsku sain aru, et rääkijaks on Anu Välba! Vaatasin ümbritsevaid inimesi – nemadki olid hakanud taipama, näod kiskusid vägisi naerule.

Positiivne ja rahustav oli kuulda, kuidas Välba rääkis tänasest ilmast, soovitas minna Kadrioru parki valgusfestivalile, vaadata telesaadet «Meie», homme aga «Pealtnägijat», ülehomme «Paari» või kõigil, kel võimalik, sõita trolliga lõpp-peatusesse, sest juubelit tähistava Estonia ees toimuvad «Georgi» filmivõtted.

Kui Tallinna trammidesse-trollidesse ilmusid esimesed reklaamiekraanid, lootsin salamisi, et võib-olla hakatakse reisijaile ütlema ka peatuseid. Seda ei juhtunud. Olgugi et ühistranspordis näidatav reklaam otseselt kõrva ei karju, segab see siiski.

Paar kuud tagasi ostis Skype enda reklaamiks trammi, kattis istmed uute katetega ja kuulutas, et selles trammis saab tasuta sõita. Pressiteade jättis mu küll ükskõikseks, kuid kui selle trammiga kogemata sõitma sattusin, siis nägin, et tuju ei läinud paremaks mitte ainult minul, vaid näiteks ka vene mammidel, kes elus esimest korda Skype’ist kuulsid, õigemini trammiseintelt lugesid.

Selline tramm mõjus positiivselt, sest sõitjad said midagi vastu – puhta trammi ja tasuta sõita. Välba jutt, mis tegelikult oli telesaate «Paar» reklaam, mõjus aga positiivselt seetõttu, et ta ise oli trollis, istus esimesel istmel, mikrofon käes. Tema pöördumine oli isiklik, muutes sõidu armsaks ja soojaks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles