Tondi ülesõidu ümberehitus tõstab rongid sillale ja viib autod selle alla

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärast ümberehitust suureneb Tondi ülesõidu läbilaskevõime oluliselt, sest mõlemas suunas hakkab raudtee alt kulgema kaks sõidurada.
Pärast ümberehitust suureneb Tondi ülesõidu läbilaskevõime oluliselt, sest mõlemas suunas hakkab raudtee alt kulgema kaks sõidurada. Foto: Liis Treimann

Vastvalminud projekti järgi kahaneb tiheda liiklusega ja tihti ummistunud Tondi raudteeülesõidu koormus oluliselt, kui see ehitatakse ümber kahetasandiliseks ristmikuks, kus autod hakkavad kulgema mõlemas suunas kahel sõidurajal raudtee alt läbi.

Kuna Tondi tänav on tipptundidel autodest umbes, sest üha rohkem inimesi kasutab seda ühendusteed kesklinnast Mustamäele ja sealt edasi pääsemiseks, on linnavalitsusel kavas tänava üheks ummikute tekitajaks kujunenud raudteeülesõit ümber ehitada.

Projekteerimisfirmas ETP Grupp valminud kava järgi hakkavad autod mõlemas suunas kahel sõidurajal liikuma raudtee alt läbi. Peale selle on sõidutee kõrvale ette nähtud nii kõnni- kui ka jalgrattatee.

Ruumi jätkub

ETP Grupi osakonnajuhataja Ants Jakobsoni sõnul on Tondil eritasandilise ristmiku ehitamiseks ruumi küll. Ülesõidust linna pool on tänav piisavalt lai, ainult trammitee tuleb viia endise Pöögelmanni tehase poolsesse külge.

Küll on vaja lammutada Kotka tänava nurgale jäävad metallangaarid, kuid mitte ühtegi elumaja. «Maa ja angaaride omanikule ei ole see mingi üllatus ning ta on tee-ehitajate plaanidega päri,» ütles Jakobson.

Keerukaks teeb Tondi ülesõidu ümberehitamise see, et sõidutee peab hakkama kulgema paari meetri võrra senisest madalamal, raudteed on aga vaja mitme kilomeetri ulatuses pool meetrit kõrgemale tõsta.

Jakobsoni sõnul on Eesti Raudteel nagunii plaan rööbasteed uuendada ning mõistlik oleks seda teha koos Tondi ülesõidu ümberehitamisega. Projekteerijad on raudteelastega seda küsimust korra arutanud, kuid kindlate otsusteni ei ole veel jõutud.

Eesti Raudtee avalike suhete juht Priit Koff ütles, et firma ootab ära linnavalitsuse lõplikud seisukohad ning lisab alles siis raudtee tõstmise tööd oma eelarvesse. Kuigi pole veel teada, kui palju kogu ümberehitus maksma võib minna, pakkus Koff, et raudtee osa võib hinnanguliselt moodustada alla kümnendiku ülesõidu projekti kogumaksumusest.

«Millal Tondi ülesõidu ümberehitamine algab, on praegu veel raske öelda,» tõdes Jakobson, lisades, et ilmselt ei juhtu see enne 2008. aastat. «Kõik sõltub rahastamisest.»

Tallinna abilinnapea Olga Sõtnik mainis, et Tondi tänava ülesõidu projekt on linnavalitsuses kooskõlastusringil. Osa raha on kavas taotleda Euroopa Liidu fondidest.

Järgmisel aastal Sõtniku sõnul ehitus kindlasti veel ei alga, sest tegemist ootavad ka Russalka, Ülemiste ja Haabersti ristmikud. Nii tuleb need panna pingeritta, sest kõike korraga ei ole linn võimeline ette võtma.

Eelistused paika

Tallinna transpordiameti liiklusteenistuse juhi Mati Songisepa sõnul on raudteeülesõit vaja kindlasti ümber ehitada, sest mööda Tondi tänavat sõidab palju inimesi kesklinnast Mustamäe suunas, samuti kasutavad paljud linlased Kristiine kaubanduskeskusse pääsemiseks Tondi ülesõitu, et vältida kesklinna.

«Liikluskorralduslikult on Tallinnas vaja palju ristmikke ümber ehitada ning mitu neist tuleb muuta kahetasandiliseks,» mainis Songisepp.

«Kas Tondi on vaja teha esmajärjekorras või võib see ka oodata, otsustab juba linna juhtkond,» ütles Songisepp, tõdedes samas, et kui võrrelda Tondi liiklussagedust Tallinna liikluse teiste valupunktide, Russalka, Haabersti või Ülemiste ristmikuga, siis ei anna neid omavahel võrreldagi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles