Küsimus

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Kui klient on tellinud endale reisibüroo kaudu lennupiletid, kas siis büroo vas­tutab ka viisa olemasolu või kehtivuse eest? Kelle kohustus on jälgida erinevate riikide nõudeid passi kehtivuse osas?

Lennupiletite müümisel toimib reisibüroo nagu lennujaama kassa – müüja ei ole kohustatud kontrollima ei kliendi passi ega viisa olemasolu selles. Pileti ostja ei pruugi ise olla reisija ja seetõttu polegi enamikul juhtudel võimalik reisija dokumente kontrollida. Nii kehtiva passi kui ka vajadusel viisa olemasolu eest vastutab reisija.



Loomulikult on reisibüroo töötaja huvitatud, et reisijal probleeme ei tekiks. Selleks paluvad professionaalsed reisikonsultandid alati reisijatel oma reisidokumente kontrollida või võimalusel teevad seda ise. Eriti tuleks kontrollida, kas sihtkohariigi viisakohustused on muutunud või mitte.



Samuti tuleb reisijal kontrollida transiitviisa vajadust, seda isegi juhul, kui teda transiittsoonist või lennukist kaugemale ei lubata. Näiteks kui lennata Mehhikosse USA kaudu, on suurriigi transiitviisa kohustuslik. Ilma selleta reisijat lennule ei lastagi.



Pakettreisi müümisel on olukord teine. Siin on iga müüja kohustatud kontrollima ja informeerima iga reisijat reisi sihtkoha passi- ja viisareeglitest kohe reisi broneerimisel.


Viisainfot saavad reisibürood peamiselt välisministeeriumi veebist (mis on Eesti kodanikele ametlik info ning kättesaadav igale inimesele), rahvusvahelisest broneerimissüsteemist (sealse info võtavad lennule lubamise aluseks lennujaamade check-in’i töötajad) ja saatkondadest/konsulaaresindustest.



Merike Hallik


reisfirma Kaleva Travel tegevdirektor

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles