Alkoholireklaami pingpong kestab edasi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Sotsiaalminister Maret Maripuu sekkus aastaid väldanud alkoholireklaami vaidlusse ettepanekuga, mille järgi tohib teles ja raadios nii lahjasid jooke kui kangeid marke reklaamida alates õhtul kella kümnest.

Praegu tohib lahjasid alkohoolseid jooke teles reklaamida alates kella kaheksast ja kangemaid napse alates kella üheksast õhtul.

Telereklaami küsimuses astub Maripuu pisut teist jalga majandusminister Juhan Partsiga, kes tahab reklaamiseaduse eelnõu saata riigikokku sättega, mille järgi on igasuguse napsureklaami näitamine lubatud kella 21 ja seitsme vahel.

Eksminister Edgar Savisaar kaitses omakorda eelmises riigikogus ideed, mis nihutas joovastavate jookide näitamisaja kella 22-le. Sätte leevenemine oli põhjuseks, miks Savisaar eelnõu kinnitamise eel parlamendist tagasi võttis.

«Oleme arvamusel, et üksikute ministrite ega ametkondade diskussiooniga ei ole see küsimus lahendatav, mistõttu peame oluliseks viia arutlus seadusandja tasemele,» seisab Maripuu allkirja kandvas sotsiaalministeeriumi selgituses.

Eelmisel nädalal lendas riigikogu menetlusest välja Keskerakonna eelnõu, mille järgi taheti keelustada teleekraanidel igasugune alkoholireklaam. Võimuliit põhjendas eelnõu mahahääletamist väidetega, et tulekul on nii uus reklaamiseaduse eelnõu kui ka terviklik riiklik alkoholipoliitika.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles