Eesti suurimaks vargajõuguks peetav grupp eitas kohtus süüd

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Eesti seni väidetavalt suurima autovaraste jõugu kümme liiget eitasid täna Tallinna linnakohtus alanud protsessil nendele esitatud süüdistusi, mille kohaselt varastasid nad aastatel 1995-1997 ligi 200 autot.

Keskkriminaalpolitsei süüdistusega kohtu all grupeeringu liidriks peetav Boriss Denissov ning väidetavad tankistid German Pjankov Aleksandr Grushko, Valeri Bubnov, Vitali Makarenko, Aleksandr Volosevitsh, Andrei Bergman, Dmitri Kondrashin, Aleksandr Nekrilov ja Georgi Muradov. Denissovit süüdistab keskkriminaalpolitsei suureulatuslikus salajases varguses, kuritegelikku rühmitusse kuulumises ning mootorsõiduki juhtimise eest joobeseisundis isiku poolt ja kui sellega põhjustati raske kehavigastus. Pjankovi, Grushkot, Bubnovi, Makarenkot, Volosevitshit, Bergmani ja Kondrashinit süüdistab politsei suureulatuslikus salajases varguses ning kuritegelikku rühmitusse kuulumises, Nekrilovit süüdistatakse võõrasse sõidukisse tungimise katses ning Muradovit suureulatuslikus salajases varguses. Ükski kohtualune end täna autovargustes süüdi ei tunnistanud. Denissov tunnistas oma süüd vaid mootorsõiduki juhtimises joobeseisundis. Protsess jätkub 9. septembril tunnistajate ülekuulamisega, ütles kohtunik Anne Krameri sekretär. Kümneliikmelist jõuku süüdistatakse aastatel 1995-1997 ligi 200 auto varastamises. 1997. aasta septembris ja oktoobris pidas politsei kinni 12 kahtlustatavat, kellest kohtu alla anti 10 isikut. Mehi süüdistatakse üle 200 sõiduauto varguses, enamikus olid need dzhiibid, Audid ja BMWd. Kokku süüdistatakse kohtualuseid ligi 20 erinevas kuriteoepisoodis, mille eest võib kohus mehi karistada kuni kaheksa-aastase vanglakaristusega. Keskkriminaalpolitsei uuris antud kriminaalasja ligi kaks ja pool aastat ning esitas meestele süüdistuse 2000. aasta jaanuaris. Politsei teatel koosneb varaste jõuk venekeelsetest inimestest, kes kõik on oma ala spetsialistid. Grupeeringult saadi kätte kaks 1000-2000 dollarit maksvat seadet, mis blokeerisid autode valvesignalisatsiooni. Kuna immobilaiserit ja muid moodsamaid turvaseadmeid ei suudetud blokeerida, spetsialiseerus jõuk 1990. algul toodetud autode varastamisele. Autosid varastas jõuk peamiselt Eestist ja Venemaalt saadud tellimuste põhjal. Ühe auto varastamisega oli korraga seotud kolm inimest ja hästi ettevalmistatud vargus ei kestnud üle minuti.

    Tagasi üles