Põhjaväil Stroomi metsa tekitab vastuseisu

Urmas Seaver
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Postimees.ee

Mitmed poliitikud ja arhitektid on vastu südalinna ümbersõiduteena kavandatud Põhjaväila viimisele läbi Stroomi metsa, mida näeb ette praegune Tallinna üldplaneering ja linnavalitsuse teede-ehituskava. Graafik: Põhjaväila kavandatav kulgemine üldplaneeringul

Põhjaväila ning selle pikenduste väljaehitamisel Kalamajas ja Pelgulinnas hakkaks hiiglaslik magistraaltee ulatuma Paldiski maanteelt kuni Pirita teeni ning vastavalt linna plaanidele peaks see valmis saama aastaks 2006.

Seejuures pööraks ligi 70 miljonit krooni maksma minev nn Pelgulinna möödasõidutee Paldiski maanteelt otse Stroomi metsa, tuues endaga kaasa täiesti uue tee väljaehitamise praegu puhkealana kasutatavasse piirkonda.

Nii keskkonnaministrile kui ka Põhja-Tallinna linnaosa vanemale pöördumise kirjutanud arhitekti Margit Mutso hinnangul on magistraaltee iga hinna eest läbi Stroomi metsa viimine põhjendamatu ning Põhjaväil võiks selle asemel suubuda Sõle tänavale.

Savisaar kahtleb tees

Mutso lisab, et praegu Paldiski maanteelt Stroomi rannani ulatuvat puhkeala pole mõtet magistraalteele ohvriks tuua. Stroomi metsas on hulgaliselt ratsutamis- ja jooksuradasid ning jalutusteid.

Põhja-Tallinna asevanem Vilja Savisaar ütles eile Postimehele, et kahtleb Põhjaväila läbi Stroomi metsa viimise vajalikkuses.

«Kuna täpselt pole veel selge, kui suur ja lai tee olema hakkab, siis ma lõplikku seisukohta veel langetanud ei ole, kuid kahtlen sügavalt, kas seda teed on ikka vaja läbi Stroomi metsa lasta,» lisas Vilja Savisaar. «Miks peaksime keset linna ära lõhkuma ühe rohelise pargi?»

Ka Isamaaliidu Tallinna piirkonna esimees Aimar Altosaar ja juhatuse liige Andres Herkel kinnitasid oma vastuseisu neljarajalise magistraaltee viimisele Stroomi metsa.

«Sellise läbimurde järele puudub vajadus, piisab sellest, kui juhtida Põhjaväil Sõle tänavale,» märkis Herkel. «Kui liiklusvood tõesti plahvatuslikult suurenevad, siis on ruumi Sõle tänava laiendamiseks, aga praegu pole selleks mingit vajadust. Hulk raha oleks kokku hoitud ja linnale üks kõige paremini säilinud roheline ala päästetud.»

Ninnas lubab uuringuid

Teede-ehitust juhtiv Tallinna abilinnapea Toivo Ninnas ütles, et teelõik võeti linna plaanidesse, sest see on sisse joonistatud linna üldplaneeringusse ning samuti on Põhjaväila vaja liikluse eemalejuhtimiseks südalinnast.

Samas jättis abilinnapea Toivo Ninnas lahtiseks, kas kavatseb hoolimata vastuseisust tee iga hinna eest valmis teha või on valmis teelõigust loobuma.

Ninnase sõnul plaanib linn tuleval aastal teha tee tarbeks keskkonnauuringud, kui rahvusvahelisest ISPA-programmist õnnestub tee-ehituseks raha saada.

«Kindlasti ei lähene me siin niimoodi, et üldplaneeringus on tee olemas ja seetõttu me kindlasti selle sinna ka teeme,» lisas abilinnapea. «Kuid kui tee koridori muuta, siis tuleb ka üldplaneeringut volikogus muuta.»

Ninnase sõnul on kahtlane Põhjaväila lõpetamine Sõle tänavale, sest selle ümber on hulganisti elamuid ning omakorda sealsed elanikud võivad kasvavale liikluskoormusele Sõle tänaval vastu astuda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles