Ösel Foods hakkas tootma uut jooki

Sander Silm
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Karastusjookide tootja Ösel Foods hakkas esimesena Eestis tootma piimaga segatud mahla, mis peaks tulevikus moodustama 5% ettevõtte mahlatoodangust.

«Õunamahla-piimajook on selline vahepealne jook, mis sobib nii mahla- kui piimasõpradele,» rääkis Ösel Foodsi juhatuse esimees Kuldar Leis. «Maailma mastaabis pole see midagi harukordset, just selliste toodete edu mujal julgustas meid.»

Leisi sõnul seisneb mahla-piimajookide edu selles, et tavajookidest küllastunud inimesed otsivad pidevalt uusi tavatuid jooke.

See on ka põhjus, miks piirid erinevate tooterühmade vahel järjest enam hägustuvad. «Eesti tarbijad on aga eriti uuenduslembesed, mistõttu siin on väga hea uut tüüpi tooteid turule tuua,» selgitas Leis. «Usun, et uus jook saab hea vastuvõtu, ehkki hind on tavamahla omast kõrgem.»

Õunamahla-piimajook sisaldab 20% mahla ja 7% rasvata piima, millele on kaltsiumisisalduse suurendamiseks lisatud ka kaltsiumlaktaati. Et jook pakendatakse aseptiliselt (villimisel puutub see kokku steriilse õhuga), siis säilib selline mahla-piimajook kinnises pakendis kuni aasta.

Uudistoode jõuab poodidesse paari nädala jooksul, kuid jõulusaginas ei tee Ösel Foods sellele veel mingit reklaami. Joogi laiem tutvustamine läheb lahti uuest aastast ja firma on seadnud endale eesmärgiks anda uut tüüpi jooki maitsta võimalikult paljudele inimestele.

Ettevõte nimetab mahla-piimajooki praegu nišitooteks, mille osakaal kõigi Aura mahlade hulgas peaks tulevikus moodustama kuni viis protsenti. Tänavu üheksa kuuga müüs firma 3,7 miljonit liitrit mahla.

Samas ei välistanud Leis, et uus jook võib koguda veelgi rohkem poolehoidu, sest firma senine kogemus on näidanud, et nišitoodete turg kasvab tavalisest mahlaturust oluliselt kiiremini.

Uuest aastast ei tooda Ösel Foods enam Gin Long Drinki, sest pärast Riigikogu otsust, mis keelas alkoholimüügi kioskites, vähenes selle müük järsult. «Oleme selgeks vaielnud, et kui üht toodet enam ei osteta, tuleb selle tegemine lõpetada, me ei nuta seda taga,» ei näinud Leis probleemi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles