Aktsept ja respekt on mulle palju olulisemad kui pime armastus või kiindumus.
Kui tõsiselt võtsite südamesse, et pärast esimest «Augustival- gust» puhkes poleemika, miks Carmen Kass suitsetas kaamerate ees?
Absoluutselt pole see minu probleem. See on väljamõeldud vaba ajakirjanduse niinimetatud probleem.
Mis mõtlik muusika mängib «Augustivalguse» vaheklippide ajal?
See on Vivaldi üks mandoliinikontsert. Plaat oli mul autos ja seda kuulates sain aru, milline peab olema saate esteetika ja meeleolu, kuidas peab «Augustivalgus» välja nägema.
Minu paljud ideed sünnivadki muusikast, näiteks kui kuulad 750. korda Bachi.
Vivaldi mandoliinikontsert on mahe, mitte nii ründav nagu teie intervjuud.
See ongi augustivalguse meeleolu. Või arvate, et kui on ründav ja aktiivne saade, siis peab olema ilmtingimata «Car- mina Burana»?
Kõige suuremad sigadused tehakse alati vaikse flöödiviisiga, mitte ei tao fooniks Richard Straussi «Millest kõneles Zarathustra».
On teil põhjust kellelegi tänulik olla?
Loomulikult... Suures plaanis võib-olla mitte, sest karjäär sõltub inimesest endast. Aga mõistagi on neid, kes sillutasid mõnel momendil teed ja aitasid, et ei saaks juhtuda midagi tobedat.
[ETV endine programmidirektor] Voldemar Lindström on aidanud, kuigi ta ise pole sellest kunagi rääkinud, aga ilma temata oleks mind omal ajal lihtsalt televisioonist minema löödud, kui ma ei osanud «Aktuaalset kaamerat» lugeda või olin valesti riides.
Kuidas te väljendate oma tänu inimestele, kellele te tänulik olete?
Paljudele olen seda öelnud. Võib-olla on see märk, et elu läheneb lõpule, ei tea. Ja olen püüdnud võimaluse korral aidata inimesi, kes on mind aidanud.
Kes on see külaline, kellega te üllatate ETV vaatajaid teisipäeva õhtul, «Augustivalguse» viimases saates?
Elame teisipäeva õhtuni ja näeme.
Mul on erakordselt hea meel.
Intervjuus on kasutatud küsimusi, mida Urmas Ott esitas saatesarja «Augustivalgus» külalistele.