Itaalia õnnetuslaeva hakatakse veest kergitama

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Aerovaade varsti välja tõstetavale Costa Concordiale .
Aerovaade varsti välja tõstetavale Costa Concordiale . Foto: Itaalia Merevägi/SCANPIX

Täna möödub aasta ja kaheksa kuud ööst, mil Itaalias Giglio saare sadamaga külgneval kaljul hukkus üks maailma suurimaid ristluslaevu Costa Concordia ning tema 114 000 tonni kaaluv keha jäi pikutama veealusele graniidist kaljule. Nüüdseks on laevakere silmanähtavalt deformeerunud, graniidist kalju olevat aga kolossi raskuse all pudedaks muutunud.

16. septembril kell kuus hommikul hakkavad firma Titan Micoperi tehnikud 12 kraana abil hiiglast tollhaaval kergitama, projekt kannab nime «Parbuckling» (silinderjate objektide tõstmisviis trossiga – toim).

Mitte midagi taolist pole kunagi varem üritatud ette võtta. Ettevalmistuseks on kulutatud juba üle 500 miljoni euro ja pole olemas mingit garantiid, et laeva üldse õnnestub õigesse asendisse kallutada. Laeva vasakule küljele on keevitatud 13 hiigelsuurt mahutit, mis täidetakse tasapisi veega, samal ajal aga pumbatakse vett laevast välja. Et kraanadele ei jääks konksu otsa vaid tükid roostetanud kerest, on selle ümber tõmmatud tohutuid kette, kaks ketti on veetud ka ahtrist vöörini.  

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles