Uhkel Vabadussillal napib liiklejaid

Jüri Saar
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Graafika: TPM

Vastsel Vabadussillal jääb tipptunnil liiklus kuni poole hõredamaks võrreldes kõrval oleva Kroonuaia sillaga, selgub sügisel tehtud uuringust.


Õhtusel tipptunnil 554 autot ja hommikusel tipptunnil 413 sõidab keskmiselt üle juulis avatud Vabadussilla, selgub inseneribüroos Stratum tehtud liiklusuuringust.



Kroonuaia silda ületab tipptundidel vastavalt 821 ja 912 autot.



Tartu abilinnapea Margus Hanson ja linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak tunnistasid, et silla ehitamise otsust tehes ennustati uuringutes uuele sillale märksa suuremat liikluskoormust ja ka ristmikud on projekteeritud suurema autodevoo tarbeks.



Kohanemise aeg


Hanson oli siiski optimistlik ja arvas, et kindlasti kogub sild populaarsust, praegu ei ole paljud inimesed silda veel omaks võtnud.



Ta kutsus Laialt tänavalt tulijaid üles kasutama Annelinna sõiduks uut silda.


Hanson väitis, et isegi teekond Turu tänava lõppu võib üle uue silla ja Ülejõe kaudu kujuneda kiiremaks kui läbi südalinna, kus on rohkem nii foore kui autosid.



Ka Stratumi liiklusspetsialist Dago Antov märkis, et oktoobriks, kui loendus tehti, oli aktiivset liiklemise aega olnud sillal kuu-poolteist, aga inimeste kohanemine uue liiklusskeemiga võtab rohkem aega.



Antov lisas, et kuivõrd linna liiklus tervikuna jäi mullu tunamullusega võrreldes hõredamaks ja seda ka olulisimal, Riia-Turu ristmikul, olid inimesed vähem motiveeritud valima uut marsruuti.



Uue silla eeldatust väiksem kasutuskoormus on pannud linnaametnikke arutlema sillalt ka päevasel ajal Emajõe tänavale parempöörde lubamist, et nii suurendada silla kasutamist.



Teemat on arutanud Tartu liiklusnõukogu ja asi võiks teoks saada veebruari lõpus või märtsis, kui on ümber seadistatud foorisüsteem.



Maha ei ole maetud ka Laia tänava kahesuunaliseks muutmise plaan, mis võiks Vabadussillale autosid lisada.



Hanson ütles, et praegu on olemas keskkonnamõjude hinnang, mis toetab ühesuunalist Laia tänavat. «Siis peaksid mingid asjaolud muutuma,» ütles ta.



Ent Tartu Veevärgil on plaanis Kroonuaia tänavas alustada eeloleval suvel mahukaid töid, mis tähendab tänava liikluseks sulgemist ja Laia tänava kahesuunaliseks muutmist. Esialgu ajutiselt.



Poliitiline otsus


See annab võimaluse ka uuesti praktikas hinnata kahesuunalise Laia tänava mõjusid olukorras, kus uus sild on juba valminud.



Otsuse ajutise lahenduse põlistamiseks peab tegema aga linna poliitiline juhtkond ja teema peab läbi käima ka liiklusnõukogust.



Laia tänava kahesuunaliseks muutmisel on mitmeid vastaseid, üks häälekaimaid neist on Tartu Ülikooli botaanikaaed.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles