Mehekõrgused lumevallid ohustavad inimeste ja autode liikumist

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kõrged lumevallid on eriti ohtlikud lastele.
Kõrged lumevallid on eriti ohtlikud lastele. Foto: Karli Saul.

Viimane suur lumesadu kergitas Tallinnas veelgi ristmike ja ülekäiguradade ääres olevaid niigi kõrgeid lumevalle. Kommunaalamet on koristusfirmadele andnud karmi käsu ohtlikud vallid võimalikult kiiresti kõrvaldada.


Tallinna kommunaalameti juhataja asetäitja Tarmo Sulg ütles, et kõrgeid lumevalle ristmike ja ülekäikude juurest on koristusfirmad kogu aeg ära vedanud või tasandanud. Pärast esimest suurt sadu muutus olukord mingil ajal juba üpris rahuldavaks, kuid selle nädala alguses tuli jälle otsast alata, sest viimane lumetuisk ning sahkade töö muutsid vallid jälle kõrgeks.

Majandus- ja kommunikatsiooniministri 2003. aasta algul jõustunud tee seisundinõudeid käsitlevas määruses on kirjas, et lumevalli kõrgus ristmikel ja ohutussaartel võib olla kuni 70 sentimeetrit. Tallinnas on lubatust kõrgemaid valle praegu iga linnaosa paljudel tänavatel.

«Oleme oma tööd kavandanud nii, et ristmikud ja ülekäigurajad peavad olema liikluseks ohutud, mõnes kohas ei pruugi aga ka see lubatud seitsekümmend sentimeetrit tagada piisavat turvalisust,» mainis Sulg. «Kui muud teha ei saa, siis tuleb lumi nendest kohtadest välja vedada. Kuid eks ka liiklejad peavad tavalisest ettevaatlikumad olema.»

Kõige hullem on Sule sõnul olukord just laiade tänavate ääres, kus sahad on eriti palju lund vallidesse lükanud ning need on mitme meetri kõrguseks kasvanud. Näitena nimetas ta Vabaduse puiesteed, kus lume paigutamiseks ei ole kohta ning seetõttu vallid aina kasvavad.

Väljasõidud sisekvartalitest on keerulised ka Sõpruse puiestee, Mustamäe tee ning muude laiade tänavate ääres. Eriti ettevaatlik tuleb olla ka tagasipöördekohtade juures. Neis paigus peavad koristusfirmad kindlasti valle madalamaks lükkama.

Transpordiameti liikluskorralduse osakonna peaspetsialisti Vello Lõugase sõnul ei tule niisugune variant kõne allagi, et muuta mõned tänavad ajutiselt ühesuunalisteks, kuna suured lumevallid on sõidutee osa seal üpris ahtaks surunud.

«Lumi tuleb ära koristada, selline ülesanne on koristusfirmade lepingutes ju kirja pandud,» ütles Lõugas. «Kui pannagi ajutised ühesuunalise tänava märgid välja, siis nagunii hakkab keegi vastassuunas sõitma, sest ta on harjunud seda tegema. See ei ole lahendus ja me ei peagi niimoodi mõtlema.»

Ta lisas, et kui kogu tänava ulatuses ei jõuta lund ära vedada, tuleks kas või rajada kohti, kus üks auto saab vastutulevale sõidukile vajadusel teed anda. Ajutisi märke paigaldavad liikluskorraldajad vaid selleks, et saaks lund ära vedada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles