Alternatiivne haridus kinnitab kanda

Elina Randoja
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Waldorflasteaedade kasvandike jaoks on muinasjuttude lavastamine osa igapäevasest mängust. Pildil mänguhoos Ploomikese lasteaia 3. rühma lapsed Daniel Eerik Kiuru (vasakult), Aabel Sonn ja Ruuben Sonn.
Waldorflasteaedade kasvandike jaoks on muinasjuttude lavastamine osa igapäevasest mängust. Pildil mänguhoos Ploomikese lasteaia 3. rühma lapsed Daniel Eerik Kiuru (vasakult), Aabel Sonn ja Ruuben Sonn. Foto: Margus Ansu

Waldorfpedagoogika õppimiseks on Eestis varem pakutud vaid lühikursusi. Nii ei maksa imes­­tada, et esimesele põhjalikule koolitusele võeti suure tungi tõttu plaanitust palju rohkem osalejaid ja soovijaid jäi väljagi.


Tartu Ülikooli õpetajate täienduskoolituse ja kutseaasta keskuse juhataja Anne Raam rääkis, et esialgu tavapäraselt 30-inimeseliseks plaanitud kursus osutus üllatavalt populaarseks ja nii võeti vastu 50 õpetajat üle Eesti.

Augustini kestva igakuise koolituse õppekava on välja töötatud koostöös waldorf-lasteasutustega. Raami sõnul on ka välislektorid leitud suuresti just tänu väliseestlasest waldorfpedagoogile Tiiu Bläsi-Käole, kes 1990. aastate alguses aitas käivitada Tartu Waldorfpedagoogika Seminari ja abistab siinseid koole tänini.

Puudu teooriast


Maarja koolist läksid koolitusele kaks lasteaiaõpetajat, Jaana Kont ja Marju Paas. Viimase sõnul jäid nad mõlemad esimese korraga väga rahule nii sisu kui korralduse poolest.

Eripedagoogi haridusega Paas on Maarja koolis ja lasteaias töötanud juba aastaid ning seetõttu waldorf­­peda­­googikaga lähedalt tuttav. Vähemalt selles osas, mis puudutab praktikat. «Tahaks teada saada just teoreetilist tagapõhja, aru saada, mille pärast ma midagi teen, miks see või teine asi hea on,» rääkis Paas.

Waldorflasteaiast Ploomike osaleb kursustel neli õpetajat, neist üks on õppealajuhataja Külvi Teder. «Mul on seda vaja nii enda jaoks kui õpetajate juhendamiseks. Kuna ma olen õppealajuhataja, siis ma pean ka teadma ja põhjendama teatud asju,» rääkis Teder. Ta lisas, et edaspidi on neil hea võimalus kursustel käsitletud teemasid omavahel arutada ja korraldada ka sisekoolitusi.

Õpetajad õppima


Ploomikese lasteaia juhataja Tiina Käärik arvas, et selline kursus oleks vajalik kindlasti kõigile nende kümnele õpetajatele, kuid omad piirangud seadis raha (kursuse hind on 10 000 krooni) ning ajaliselt ei olnud samuti kõigil võimalik minna.

Käärik oli aga kindel, et kui järgmisel aastal peaks kursus korduma, siis saadetakse sinna järgmine sats õpetajaid. «Isegi kui õpetajal on lõpetatud koolieelse lasteasutuse õpetaja eriala, peab tal alternatiivpedagoogikaga tegelemiseks olema ettevalmistus, see oleks ideaal,» ütles ta.

Eelmise nädala lõpus alanud ja eelkõige waldorf­­las­­teaedades töötavatele õpetajatele mõeldud 320-tunnine kursus kestab sessioonõppes augustini. Lektorid on pärit nii Saksamaalt kui Eestist.

Waldorf­­pedagoogika alushariduses
Kursuse lõppeesmärke

• lõpetaja teab waldorfpedagoogika põhialuseid ja töö planeerimise põhimõtteid
• mõistab lapse arengu seaduspärasusi, sealjuures lapse meelte arengu seaduspärasusi
• oskab valida ja lõimida lasteaiaellu lapse arengut toetavaid tegevusi, laule ja salme, sõrme- ja liikumismänge, käelisi ja kunstilisi tegevusi
• oskab valida lastele jutustamiseks ja lavastamiseks eakohaseid muinasjutte ja jutukesi
• märkab lapse erivajadusi ja oskab neid käsitleda
• mõistab õpetaja rolli ja meeskonnatöö tähtsust lasteaias
Allikas: TÜ haridusteaduskond
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles