Uus e-toetuste süsteem käivitus väikeste viperustega

Veiko Pesur
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Esimesed abivajajad on uue süsteemiga määratud toetused juba kätte saanud.
Esimesed abivajajad on uue süsteemiga määratud toetused juba kätte saanud. Foto: Aldo Luud / Õhtuleht

Kuigi aprillis käivitunud uue sotsiaalteenuste andmeregister STARi esimesed tööpäevad käisid konarlikult, loodavad sotsiaaltöötajad, et abivajajad selle tõttu hätta ei jää.


Põhja-Tallinna valitsuse sotsiaalhoolekande osakonna juhataja Mart-Peeter Erss märkis, et eelmisel neljapäeval alustanud STAR-süsteemi sisenemisel oli takistusi. «Polnud võimalik sisse logida ja kui see ka õnnestus ning oli vaja süsteemis toimetama hakata, siis tuli veateade,» selgitas Erss. Korraks oli ka kogu süsteem neljapäeval maas.



Erss lisas, et ilmselgelt olid vead tingitud pigem serverite ülekoormusest, mis programmi enda võimalike vigade kohta aga ei lase aimu saada. «Kasutajatugi lubas mõned pisemad asjad juba täna korda teha.»



Kas neid väikeseid vigu oleks saanud hoolikama tööga vältida - selles pole Erss kindel. «Sama asi juhtus ju kunagi valimiste ajal, kui valimiste info ei laekunud. Aga kui nüüd kõik sotsiaaltöötajad teevad ühel ajal programmi lahti, siis seda, kuidas süsteem täpselt käitub, ei olnud ilmselt võimalik ette näha,» rääkis Erss.

Saab ka vana süsteemi kasutada

Sotsiaalministeerium lubas eelmisel nädalal, et aprill tuleb sotsiaaltöötajaile uue programmi tõttu raske ja selles saab Erssi kinnitusel nendega ainult nõus olla. Samas lisas ta, et raske tuleb ainult sotsiaaltöötajail, nende klientidel aga süsteemi tõrksuse tõttu loodetavasti kannatada ei tule.

«Seni kasutaud vana programm ju tegelikult veel töötab. Kui me leiame näiteks ühel hetkel, et STARiga tööd teha ei saa, siis saame aprilli toetused teise programmi kaudu ära menetleda. Pigem on sotsiaaltöötaja närvikulus ja lisatöös praegu küsimus,» rääkis Erss.

Sotsiaalministeeriumi STAR registri juhi kohusetäitja Katrin Pedastsaar möönis, et neljapäeva hommikupoolikul toimus süsteemis 15-minutiline tõrge, mille teenusepakkuja kiiresti lahendas. «Ümberseadistamine põhjustas paraku kohati häireid kuni tööpäeva lõpuni. Nädalavahetusel vaadati seaded uuesti üle ja enam sarnaseid probleeme pole ilmnenud,» ütles ta.

Esimesed maksed juba toimunud

Pedastsaar lisas, et mõned kasutusraskused on süsteemis tõesti ilmnenud, kuid nendega tegeldakse. Raskendatud on olnud näiteks rahvastikuregistri päring, mida ei olnud testkeskkonnas võimalik varem proovida. «Täna õhtul pannakse STAR keskkonda üles uus versioon, mis need probleemid peaks kõrvaldama,» lubas Pedastsaar.

Tema kinnitusel on omavalitsused STARi abil juba ka toetusi välja maksnud ning kriitilisi vigu pole ministeerium seal märganud. «Äärmusliku abinõuna on võimalik, et kohalikud omavalitsused kasutavad vana sotsiaalinfosüsteemi, kuid siiski loodame, et selle järele pole vajadust.»

Pedastsaar nentis, et uhiuue infosüsteemi puhul ei saa tehnilisi probleeme sajaprotsendiliselt välistada ning ka kasutusvilumuse teke nõuab pisut aega. «Aga siiski me ei tahaks neljapäeval toimunud 15-minutilise tõrke alusel veel ennatlikke järeldusi teha. Jälgime olukorda, saame pidevalt tagasisidet sotsiaaltöötajatelt ning oleme valmis kiiresti reageerima kõikvõimalike probleemide tekkimisel,» sõnas Pedastsaar.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles