Kloogarand ja Koplirand hakkavad kurseerima mais

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
JAANUS PUTTING

Pirita linnaosa bilanssi antud kaks väikelaeva hakkavad alates maist kurseerima Piritalt kesklinna ja Piritalt Aegnale, samuti teevad laevad Koplirand ja Kloogarand lõbureise Tallinna lahel. Tallinna linnavalitsus otsustas reedel anda seni trammi- ja trollibussikoondise bilansis olnud laevad Pirita bilanssi.

Pirita linnaosa vanem Monika Salu ütles BNSile, et mõlemad laevad on suhteliselt heas korras. Neile on tema sõnul tehtud kapitaalremont ja neid on hästi hoitud. Sellegipoolest kavatseb linnaosa enne navigatsiooni algust teha mõlemal veel korralise remondi, lisas ta. Remondiks ja ületalvepidamiseks saab linnaosa kasutada eelarves transpordiametile eraldatud 450 000-kroonisest dotatsioonist 400 000 krooni. Linnaosa vanem märkis, et ülejäänud 50 000 krooni jääb edasi trammi- ja trollibussikoondise doteerimiseks.

Laevad hakkavad alates 15. maist liiklema Pirita ja kesklinna vahet, samuti jätkavad nad seniseid reise Aegna saarele. Ilusa ilma korral algab navigatsioon varem, kinnitas Salu. Kumbki laev mahutab Salu sõnul keskmiselt 165 inimest. Salu märkis, et laevaliiklus Piritalt kesklinna on alternatiiviks bussi- ja autotranspordile. Tema kinnitusel peaks see aitama lahendada ka Pirita parkimisprobleeme.

Suvekuudel on Pirita linnaosa valitsuse teenindada üle 60 000 inimese päevas. Seetõttu peavad linnavõimud majanduslikult õigemaks reisikaatrite abil Pirita sadama kaudu puhkajaid operatiivsemalt teenindada.

Regulaarsete liinide edasi-tagasi pilet hakkab Monika Salu teatel maksma esialgsetel hinnangutel 30 krooni, kavas on juurutada ka kuu- ja sooduskaardid. Piletite lõplik hind selgub vahetult enne laevaliikluse algust. «Hoiame pileti hinna võimalikult madalal,» ütles ta. Salu sõnul saab lisaks regulaarreisidele laevu kasutada ka kruiisideks Tallinna lahel ja «päikeseloojangureisideks».

Seni Aegna vahet sõitnud Kopliranna bilansiline väärtus on 47 000 krooni, Kloogarannal bilansiline väärtus puudub.

Mäletatavasti sõitis Aegna saare vahet kurseeriv mootorlaev Kloogarand läinud suve 10. augustil Linnahalli sadamast väljudes kivide otsa ja jäi sinna kinni. Mõnikümmend meetrit kaist eemaldunud laev sattus segastel asjaoludel laevateelt välja ja sõitis sadamasuus paikneva kivise Vare saare juures karile. Laev pääses merehädast tänu appitõtanud piirivalvelaevale Pikker, kes Kloogaranna pärast mitut ebaõnnestunud katset kividelt taas vabaks tõmbas.

Hiljem Kloogarannale tehtud tuukriekspertiisi käigus avastati laevakorpusel värvivigastusi ja põhja all üks suurem mõlk. Vigastusi, mis edasist navigatsiooni ohustanuks, ei ilmnenud. Küll aga kadusid pärast avariid laeva kehtivuse kaotanud registridokumendid ja seega ka veeteede ameti poolt välja antud sõiduluba.

Pealtnägijate sõnul olevat neile jäänud mulje, nagu oleks laev kas kai äärest omapäi valla pääsenud või muul põhjusel hooleta ja juhtimiseta jäetud ning seetõttu kividele triivinud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles