Muutuva teabega liiklusmärke peab veel ootama

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Muutuva teabega liiklusmärk
Muutuva teabega liiklusmärk Foto: maanteeamet

Maanteeamet plaanib esimesi muutuva teabega liiklusmärke katsetada  esialgu Tallinna-Tartu maantee neljarajalisel osal, Tallinnast kuni Koseni, kuid esimesed märgid ei jõua ilmselt üles enne ülejärgmist aastat.

Millal esimesed märgid maanteele jõuavad, on maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu sõnul praegu raske öelda.  «Kui kõik läheb esialgse plaani kohaselt, siis jõutakse nende paigaldamiseni ülejärgmisel, s.o 2015. aastal ülalmainitud lõiku,» lisas ta.

Kui palju märke katseprojekti raames ostetakse, lepitakse kokku järgmisse aastasse kavandatud hanke koostamise käigus.»

Juunis valminud uuringu «Muutuvteabega liikluskorraldusvahendite kasutamine» järgi võiks neid märke kasutada eelkõige piirkiiruste tõstmiseks ja langetamiseks nii ootamatu ilmamuutuse, avarii kui ka remonditööde olukorras. «Samuti aitavad need märgid muuta liiklust sujuvamaks ja seega ka ohutumaks,» lausus Kasesalu.

Praegu on Tallinna-Tartu maanteel kummaski suunas samuti üks tahvel, mis aga enamiku ajast vaid «Head teed» soovib. Küsimusele, mille poolest uued märgid erinevad või kui sage võib olla vajadus neis infot vahetada, vastas Kasesalu uuringut tsiteerides: «VMS rakenduse majanduslik tulukus sõltub väga tugevalt kahest faktorist: kannatanutega õnnetuste kontsentratsioonist ja piiranguala pikkusest. Konkreetse objekti analüüsil tuleb varieerida piirangu ajalist ja ruumilist ulatust, et leida optimaalne lahend.»

Kasesalu täpsustas, et uued märgid paigaldatakse teelõikudele, kus kiiruse reguleerimise tõenäoline vajadus on suurem. «Samuti on kavandatavad märgid moodsamad ja võimaldavad edastada rohkem infot.»

Ta tõi näite, et kui neljarajalisel lõigul satuksid keset talve olema nii-öelda suvised teeolud, saaks VMS-märkide abil operatiivselt suurendada piirkiirust ja see annaks kohe tulu tänu kokkuhoitud ajale.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles