Keskuse tänava remont peatus tänu projektiveale

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Keskuse tänaval takerdusid teetööd mõneks päevaks, kuna projekti tuli kohendada.
Keskuse tänaval takerdusid teetööd mõneks päevaks, kuna projekti tuli kohendada. Foto: Liis Treimann

Mustamäe elanikud on pahased, sest Keskuse tänav pandi kapitaalremondiks kinni, aga tööd jäid seisma. Liikluskorraldajate sõnul pole pausi korral  alati mõttekas liiklust uuesti avada.



Tallinna kommunaalameti juhataja asetäitja Peep Koppel tõdes, et Keskuse tänaval tekkis väike tõrge, kuna esialgset projekti tuli veidi ringi teha. Praeguseks peaksid parandused tehtud olema ning ehitus võib jätkuda.

Keskuse tänava kapitaalremont läheb maksma 5,5 miljonit krooni ning tööd peaksid lõppema juuli keskel. Põhjalik remont on alanud ka Pelgurannas Randla tänaval. Ka sealsed elanikud kurdavad, et tänav on küll kinni pandud, kuid töid justkui ei tehtagi.

«Randla tänava kohta ei oska ma küll midagi öelda, eks peab siis ehitajatele rohkem kukile käima,» mainis Koppel. «Tuleb lihtsalt järelevalvet tugevdada.»

Koppel lisas, et kõik Tallinnas tänavate remonti tegevad ettevõtted peavad oma tööd ja selleks vajalikud liikluse sulgemised kooskõlastama transpordiameti liikluskorraldajatega. Keskuse ja Randla tänava puhul on seda tema sõnul ka kindlasti tehtud.

Transpordiameti liikluskorralduse osakonna peaspetsialisti Vello Lõugase sõnul ei ole päris nii, et ehitaja tahab tee või tänava sulgeda igaks juhuks pikemaks ajaks ning remont iseenesest kestab lühemat aega.

«Kui näitena tuua Keskuse tänav, siis see on küll koht, kus ümbersõiduks on peaaegu ideaalsed võimalused ning tänava sulgemine ei tohiks inimestele probleeme tekitada,» tõdes Lõugas. «Transpordiameti seisukoht on selline, et kui ümbersõiduvõimalused on head, siis tuleb tänav remondi ajaks täielikult sulgeda ja lasta ehitajatel ehitada.»

Liikluskorralduse põhimõtted on Lõugase sõnul juba aastaid olnud sellised, et autojuhtidele mingeid kindlaid ümbersõiduteid välja ei pakuta. Iga juht peab ise endale sobivaima marsruudi leidma. Amet annab lihtsalt teada, et üks või teine teelõik on liikluseks suletud.

«Iga uue liiklusskeemiga harjumine võtab tavaliselt aega nädala või poolteist,» ütles Lõugas. «Kümme päeva või paar nädalat enne suuremate teetööde algust paigaldame tänavatele vastavad infotahvlid. Samuti anname sulgemistest teada meedias ja internetis.»

Lõugas mainis ka seda, et kui remondiks suletud tänaval kogu aeg ekskavaator ei kaeva, siis ei tähenda see veel, et tööd ei tehta. Vaja on teha näiteks ka geodeetilisi mõõtmisi ning selleks ajaks ei saa remonditavale teelõigule kuidagi liiklust lasta.

Liikluskorraldajate põhimõte on seegi, et kapitaalselt remonditav tänav peab olema tööde algusest kuni lõpuni liikluseks sule­tud. Kui mingil tehnoloogilisel või muul põhjusel tekib tõesti paaripäevane paus, siis selleks ajaks ei ole mõistlik liiklust avada, sest see tekitaks hoopis suurt segadust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles