Eesti suhtekorraldajad tõid Baltikumi parimate valimistelt hulga auhindu

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Laulupidu.
Laulupidu. Foto: Aime Jõgi

Riiast saabusid esikohaga Innovatsiooniaasta, ERR ÜhesHingamine ja jooks «Südametuksed Baltikumile».

Lõppenud nädalal selgusid Riias Baltimaade parimad PR projektid. Lisaks esikohtadele said siinsed tegijad veel auhindu.

Teise koha sai omas kategoorias kolme riigi ühisprojekt «Söö mahla» ja kolmanda koha Eesti Spa Liidu lansseerimine Moskva turul.

Baltimaade parimate PR-projektide valimine toimub igal aastal ning eesmärgiga tunnustada ja tõsta esile suhtekorraldajate professionaalsust, efektiivsust ja eetikastandardite järgimist. Konkurss toimus tänavu kuuendat korda ja auhindadele kandideeris 71 tööd.

Konkursil avaliku ja mittetulundussektori kategoorias esimese koha võitnud Innovatsiooniaasta (teostaja LH Concept) muutis Eestis innovatsiooni tähendust.

Poliitikute tehnokraatlikust mänguasjast on uuringu tulemustele tuginedes saanud inimeste silmis igapäevaelu tarvilik tööriist, millega saab ise kõigile kasu tuua.

Innovatsioon on muutunud inimestele lähedasemaks, selgemaks ja seda tajutakse inimesekeskse ja omana.

78 protsenti ise endale tööandjatest ja kolmandik pensionäridest väidab, et nad on aasta jooksul kasutanud uusi ideid, teinud midagi uutmoodi, õppinud midagi uut – olnud innovatiivsed.

Innovatsioon on muutunud neljandikule inimestest igapäevaseks kõneaineks.

Projekti raames toimus 250 üritust 53 000 osavõtjaga, Innovatsiooniaasta veebileht in.ee sai aasta jooksul 1 161 000 külastust, innovatsioonitemaatikat käsitleti aasta jooksul rohkem kui 7000 artiklis, saates ja uudiskirjas.

Jagati «Kõige innovaatilisema» tiitlit ja hakati välja andma «Uus on IN» märki.

Innovatsiooniaasta initsiaatoriteks olid EAS ja majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning patrooniks Eesti Vabariigi President Toomas Hendrik Ilves. 

Sisekommunikatsiooni kategoorias esimese koha võitnud «ÜhesHingamine» Eesti Rahvusringhäälingus oli vabatahtlike ettevõtmine, tänu millele sai võimalikuks 2009. aasta laulu- ja tantsupeo peoprogrammi näitamine ETV2 kanalil.

Idee algatasid töötajad ning kutsusid meeleolukat tööd tegema ka juhid. Meeskond moodustus juba nappide tundide jooksul pärast üleskutse väljasaatmist.

Tulemusena tegid ühise eesmärgi - otse-eetrisse jõudva programmi - nimel koostööd tele- ja raadiomaja inimesed, loomingulised ja administratiivüksuse töötajad assistentidest juhatuse liikmeteni.

Ettevõtmises lõi kaasa 70 vabatahtlikku rahvusringhäälingu töötajat ja ETV2 eetris käis 260 intervjueeritavat, otseülekandeid vahendati 33 tundi ning tööjõu tarvis kulus 0 krooni. 

Rahvusvahelise kommunikatsiooni kategoorias võitis esimese koha Balti riikide ühiselt korraldatud jooks «Südametuksed Baltikumile» (teostajad Alfa-Omega Communications (Eesti), SIA Deep White (Läti) ja KPMS (Leedu)).

Jooks oli pühendatud Balti keti 20. aastapäevale. 22. ja 23. augustil Balti keti marsruudil Tallinnast ja Vilniusest Riiga suunduval teatejooksul osales kokku üle 62 000 inimese. Jooksu vedasid igas riigis kohalikud orienteerumisliidud.

Jooksma sai end registreerida kodulehe vahendusel, valides endale sobiliku kilomeetrise lõigu. Üle ühe ööpäeva kestnud jooks oli pidevalt reaalajas näha ja kuulda online-meedias, tänu jooksu liidreid saatnud filmibussile.

Eestis ja Leedus andsid jooksule stardi vabariikide presidendid, Lätis jooksis president koos juubeldava rahvaga viimase kilomeetri.

Sündmust oli lisaks kohalikule meediale kõikidesse riikidesse kajastama tulnud ka rahvusvaheline press.

Eestist oli saatelõik Rootsi SVT uudistesaates Rapport; siinseid sündmusi kajastas ka Agence France- Presse. Kogu mastaapse ürituse tagasihoidlik eelarve koguti sponsoritelt; enamik tegevusi viidi ellu vaid vabatahtlike abiga. 

Rahvusvahelise kommunikatsiooni kategooria teise koha pälvis hariv kampaania «Söö mahla» (teostaja SIA Repute (Läti) koostöös LH Conceptiga (Eesti)), mis tutvustas mahla kui kasulikku ja toitaineterikast toiduainet samal ajal kõigis kolmes Balti riigis. 

Avaliku ja kolmanda sektori kategooria kolmanda koha pälvis Eesti Spa Liidu lansseerimine Moskva turul (teostaja Corpore).

Kampaania tulemusena kasvas 2009. aasta IV kvartalis Eesti tervisekeskustes, sanatooriumides ja spaakuurortites vene turistide arv ligi kaks korda võrreldes 2008. aasta sama perioodiga: 2760 majutatud turisti Venemaalt (7107 voodikohta) IV kvartalis 2009. aastal, 1148 (3968) – IV kvartalis 2008. aastal.

Kampaania algas Eesti spaakultuuri tutvustavate üritustega Eesti saatkonnas Moskvas, kus peale SPA Liidu esindajaid kõnelesid veel Eesti Vabariigi suursaadik Venemaal Simmu Tiik ja Eesti turismiesindaja Moskvas Tõnu Steinberg.

Kampaania kulmineerus 22.- 25. septembril Moskva Leisure 2009 turismimessil, kus oli esindatud Eesti Spa Liit. Kogu projekti vältel viidi läbi ka temaatiline kampaania Moskva meedias, k.a sotsiaalmeedias.

Baltimaade parimate PR-projektide konkursi «Baltic PR Awards» initsiaatoriks on Läti suhtekorraldusettevõtteid ühendav assotsiatsioon LSAKA ning partneriteks Eesti, Läti ja Leedu suhtekorraldajate erialaliidud.

Eesti Suhtekorraldajate Liit on 1996. aastal asutatud erialaliit, mis koondab ainsa organisatsioonina Eestis suhtekorralduses töötavaid inimesi.

Liitu kuulub 60 suhtekorraldajat, kes töötavad nii avalikus sektoris, äriettevõtetes, mittetulundusorganisatsioonides kui ka suhtekorraldusfirmades.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles