Ehituspoodide müügihitid: LED-kardinad ja jõulutaimed

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
K-Rauta kauplus.
K-Rauta kauplus. Foto: Arvet Mägi

Kui tavaliselt on jõulukuul ehituskaupluste müügihittideks lumelabidad, siis tänavusel lumevaesel talvel olid populaarseteks jõulukaupadeks valgustustooted, jõulutaimed ning sanitaartehnika.

K-Rauta aiakategooria tootejuhi Aita Meentalo sõnul on K-Rauta kaupluste jõulukuu müügihittideks kõiksugu erinevad valgustustooted. «Seda ilmselt pimeda aja ja lume puudumise tõttu,» arvas Meentalo.

Enim on K-Rauta kauplustes müüdud 100 lambiga LED-kardinaid nii valges kui ka sinises värvitoonis, ning erinevaid LED-figuure (näiteks jääkaru ja hirv). Samuti on sel aastal rohkem ostetud mitmevärvilist jõuluvalgustust. «Ja kuhugi ei ole kadunud ka klassika,» ütles Meentalo, kelle sõnul on sisevalgustusest kõige edukam toode endiselt seitsme lambiga puidust advendiküünal. Hüppelise kasvu tegi sel aastal aga metallist advendiküünla müük.

Bauhofi turundusdirektori Britte Maidra sõnul on nende kõige populaarsemateks jõulutoodeteks erinevad valgusketid, valgustusega kujud ja elektriküünlad. Märgatavalt on aga suurenenud erinevate jõulutaimede müük, mis on Maidra sõnul tingitud taimede laiemast valikust.

«Juba mitmendat aastat kasvab ka kunstkuuskede müük, kuid kuna lõigatud kuuse müük ei ole langenud, julgeme järeldada, et kunstkuuske ostab hoopis teine sihtgrupp, kes ehk enne üldse kuuske ei ostnud,» lausus Maidra.

Mullu detsembris osteti Bauhofi kauplustest palju lumekoristusega seotud tooteid, näiteks lumepuhureid ja -labidaid ning jääsulatajaid, kuid sel hooajal on nende müük mõistagi jäänud tagasihoidlikuks.

Ehituse ABC kauplustes jõulutähti ja kuuski küll ei müüda, kuid jõulusaginat oli sellele vaatamata palju, nentis ettevõtte ostudirektor Urmas Truusa.

Kodu korrastamine enne pühi

Mehe sõnul on see seotud inimeste iga-aastase sooviga enne pikki pühi kodu korrastada ja kaunistada. «Tehakse pisemat, värskendavat remonti, kuid ette võetakse ka suuremaid töid,» lausus Truusa, kelle sõnul on Ehituse ABC kauplustest detsembris kõige enam ostetud viimistlus- ja sisustustooteid ning sanitaartehnikat. Müüduimateks kaubaartikliteks on valgustid, tapeet, põrandakatted ja aurusaunad.

«Sel aastal on detsembrimüüki tugevalt mõjutanud erakordselt soe ilm, mis on ehitushooaega pikendanud. Ehitusmaterjalide müügis ei ole märgatagi, et kalendri järgi on väljas talv, kuna tegevus on aktiivne ja ostetakse pea kõiki ehitustooteid,» rääkis Truusa. «Kui millegi üle kurta, siis kõik lumega seotud kaubad mõistagi sel aastal müügiedetabeli tippu ei küüni.»

AS Espak Tartu juhatuse liige Ülle Juhkam ei osanud populaarseimaid kaubagruppe välja tuua, kuid mainis, et sel aastal osteti pisut enam sanitaartehnikat ja oluliselt vähem lumetõrjevahendeid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles