Trammitaristu rekonstrueerimise hankeleping kirjutati alla

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna Linnatranspordi AS-i ja riigihanke võitja, AS Merko Ehitus Eesti, KMG Inseneriehituse AS ja Ratatek OY konsortsiumi esindajad kirjutasid alla trammitaristu rekonstrueerimise hankelepingu.
Tallinna Linnatranspordi AS-i ja riigihanke võitja, AS Merko Ehitus Eesti, KMG Inseneriehituse AS ja Ratatek OY konsortsiumi esindajad kirjutasid alla trammitaristu rekonstrueerimise hankelepingu. Foto: Toomas Huik

Täna kirjutasid Tallinna Linnatranspordi AS-i (TLT) ning 4.trammiliini taristu projekteerimise ja rekonstrueerimise riigihanke võitja, konsortsiumi AS Merko Ehitus Eesti, KMG Inseneriehituse AS ja Ratatek OY esindajad alla hankelepingu, mille alusel saab töödega kevadel alustada.


TLT poolt allkirjastas lepingu juhatuse esimees Enno Tamm ning konsortsiumi poolt Merko Ehitus Eesti juhatuse esimees Tiit Roben. «Iga etapi lõpp on järgmise algus. Nüüd saame alustada reaalse tööga, mis eeldatavalt algab 1.aprillil. Tahaksin siinkohal kiita lepingupartnereid konstruktiivse koostöö eest,» ütles Tamm pärast lepingu allkirjastamist.

«On ülimalt positiivne, et Euroopa kaasrahastatav projekt tuleb ehitamisele ja annab tööd ka kohalikele ehitusfirmadele. Projekti pingeline tähtaeg ja kitsastes kesklinna tingimustes ehitamine on väljakutse nii Merkole kui kogu konsortsiumile,» lausus Roben.

KMG Inseneriehituse juhatuse liikme Indrek Pappeli sõnul oli antud hange juba pakkumisstaadiumist alates rahvusvahelist koostööd nõudev ja insener-tehniliselt keeruline. Projekti käigus rekonstrueeritakse 4.trammiliinil umbes kuus kilomeetrit rööbasteed ning asendatakse puitliiprid betoonalusega ja olemasolevad rööpad keevitatud rööbastega.

Betoonalusele viiakse lõigud marsruudil Vabaduse väljak-Vineeri tänav (Pärnu maantee viaduktil on betoonalus juba olemas) ning Hagudi tänavast Tondi lõpp-peatuseni ja tagasi Hagudi tänavani. Samuti uuendatakse Majaka tänaval asuv betoonalusele viidud trammitee, mis vanusest tulenevalt vajab uusi rööpaid. Teede betoonalusele viimise vajadus tuleneb uute, senisest suurema teljekoormusega CAFi trammide hankimisest.

Samuti rekonstrueeritakse trammiteed Pärnu maantee depoo territooriumil ja Vana-Lõuna tänava ringil. Tööde käigus ehitatakse ümber ka depoo ning rekonstrueeritakse ja varustatakse moodsa ja keskkonnasõbraliku sisseseadega kuus veoalajaama. Peterburi tee 2 kinnistule ehitatakse umbes 700 meetrit täiesti uut trammiteed koos tagasipöörderingiga. Kogu 3. ja 4.trammiliini ulatuses vahetatakse välja kontaktliinid.

Seoses sellega, et projekti eesmärk on trammide liikumiskiiruse ja kasutajate arvu suurendamine, on kavas muuta seniseid liiklusskeeme, mis eeldab muuseas osade ooteplatvormide ümbertõstmist või täiendavate platvormide ehitamist. Samuti on plaanis tööle panna fooridel põhinev trammide prioriteedisüsteem. Kõik renoveerimisprojektis ette nähtud tööd tehakse 2014. ja 2015.aasta jooksul.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles