Sõiduautode liisimine tekitas poleemikat

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rakvere linnavalitsuse ja tema allasutuste kasutuses on kaksteist liisinguautot.
Rakvere linnavalitsuse ja tema allasutuste kasutuses on kaksteist liisinguautot. Foto: Arvet Mägi/Virumaa Teataja

Rakvere linnavolikogu istungil oli aruteluks linnavalitsuse käsutuses oleva kahe sõiduauto liisingulepingu pikendamine. Ühe auto liisingut pikendati ja teise oma otsustati lõpetada.


Linnavalitsus esitas volikogule arutamiseks ja seisukohavõtuks, kas pikendada linnavalitsuse käsutuses oleva kahe sõiduauto liisingulepingut.

Sõiduauto Toyota Avensis on linnapea Rannar Vassiljevi kasutuses ja varem ekslinnapea Andres Jaadla kasutuses olnud Peugeot 407ga sõidab nüüd abilinnapea Kairit Pihlak.

Uus tuleb odavam

Mõlema auto kolmeaastane liisinguleping lõpeb tänavu ning linnavalitsus tegi ettepaneku liisingut veel kolme aasta võrra pikendada.

Kui Toyota ei tekitanud volikogu liikmetes mingeid emotsioone ja nad andsid üksmeelselt linnavalitsusele nõusoleku seda autot edasi liisida, siis Peugeot tekitas nii ägeda diskussiooni, et volikogu enamasti meesliikmete vaheline keskustelu kiskus kohati isiklikuks ja isegi filosoofiliseks.

Linnavolinikel tekkis kohe küsimus, kas 75 000kilomeetrise läbisõiduga Peugeot’ liisimine ei lähe kokkuvõttes kallimaks uue auto liisimisest.

“Kas on mõttekas Peugeot’d liisida? Parem võtta juba uus auto, sest vana liisimine läheb kallimaks,” avaldas oma seisukoha Olev Puldre.

Teda toetanud Neeme-Jaak Paap oli arvamusel, et seda marki autodest tuleks üldse loobuda.

Poleemikat tekitaski pigem see, milline peaks uus auto olema. Hääletamisel ei leidnud Peugeot’ liisimise jätkamine ühtki pooldajat ning otsustati uue, odavama või samaväärse auto liisimise kasuks.

“Me räägime autost, mis oleks odavam üleval pidada, kuid täidaks oma põhiülesannet viia linnajuht ühest kohast teise,” sõnas Marti Kuusik ja soovitas valida auto hinnaklassist mitte üle 200 000 krooni, ehk siis senisest veidi väiksema ja lihtsama varustusega. Kuusik pakkus selleks automargiks näiteks Škodat.

Talle vastu vaielnud Olev Puldre arvates ei saa igalt poolt ainult kokku hoida, vaid linnajuhtide autodel on ikkagi teatav esindusfunktsioon. Kuusiku lähenemist uue auto liisimisele pooldas ka linnavolinik Urmas Tamm.

Lõppkokkuvõttes jõuti seisukohale, et selle üle, millist autot valida, võib otsustada majanduskomisjon. Samuti majanduskomisjoni kuuluv Kuusik usub, et komisjoni otsus on mõistlik.

Mõtteviisi muutus

“Pisike lootus on, et juba liigume arukama mõtteviisi suunas ja kaugemale ida mentaliteedist. Seepärast pooldan isiklikult süsteemi, et linnajuhtidel ei peaks olema ametiautot, vaid mõistlik kompensatsioon isikliku auto kasutamise eest tööasjade ajamisel. Igaüks vaataks siis ise, kui kalli või odava autoga ego lubab sõita, ja eriarvamusi oleks vähem. Linna ametiautod peaks olema pigem spetsialistidel – st tarbesõidukid, väikekaubikud, millega reaalselt asju aetakse,” arvas Marti Kuusik kogu temaatika kohta.

Kuid oma ideest, et linnajuhtide autoparki ei pea ülal pidama linnakodanik ja linnajuhid võiksid ka jalgrattaga tööl käia, ei ole Kuusik loobunud.

“Asi ei ole lootusetu, tunnustan Ain Suurkaevu, keda olen näinud linnas jalgrattal liikumas,” sõnas Marti Kuusik.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles