Parts: Edelaraudtee keeldus teenuse jätkamisest vähendatud mahus

Toomas Randlo
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts Foto: Toomas Huik

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ütles täna riigikogus arupärimistele vastates, et ministeerium tegi Edelaraudteele ettepanku rääkida läbi võimalused teenuse jätkamiseks vähendatud mahus 2014. aasta esimeses pooles, kuid ettevõte keeldus sellest.

«Ministeerium pöördus Edelaraudtee poole umbes pool aastat enne lepingu lõpetamist ja tegi ettepanku rääkida läbi võimalused teenuse jätkamiseks vähendatud mahus 2014. aasta esimesel poolel. Edelaraudtee keeldus sellise võimaluse arutamisest,» sõnas Parts põhjenduseks, miks ei tehtud teise vedajaga lepingud, kui teati, et osa diiselronge saabub Eestisse hiljem.

«Edelaraudtee soov oli, et nemad tahavad kindlalt jätkata täismahus teenindamist 2014. aastal, mis ei sobinud valitsusele või riigile, kuna see oleks tähendanud uute rongide mittekasutamist ja lisaks Edelaraudteele makstavale toetusele riigieelarvest täiendavat kulu uute rongide liisingumaksetena summas 7,7 miljonit eurot.»

Parts lisas, et muid alternatiivseid vedajaid turul pole.

«Kommentaarina ütlen ma siia küsimuse juurde, et see rongipark, mis tegelikult ettevõtte käes oli, oli enam-vähem piisav ka tipptundide koormuse täitmiseks, rääkimata sellest, et uute rongide kogumahus tarnimine Eestisse ei ole mitte suveks, vaid nad toimuvad järjepanu ja täna võib öelda, et Elroni partner Stadler on kiirendanud rongide tarnimist Eestisse.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles