Võidu sild läheb suvel riigi toel remonti

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Võidu silla pakilisele remondivajadusele on insenerid osutanud juba aastaid, sel suvel on plaanis remonti alustada.
Võidu silla pakilisele remondivajadusele on insenerid osutanud juba aastaid, sel suvel on plaanis remonti alustada. Foto: Kristjan Teedema

Lootes riigilt üle poole miljoni euro toetust, otsustas Tartu linnavalitsus korraldada Võidu silla remondi hanke, et tööga saaks pihta hakata juba tänavu mais.

Tartu linnavalitsus esitas mullu detsembris majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile Võidu silla remondi kaasrahastamise taotluse ning värske kinnituskirja järgi taotlus rahuldatakse.

Valitusele ette valmistatud materjalide kohaselt eraldab riik silla remondiks 562 173 eurot, mis on 70 protsenti kavandatud remondi maksumusest. Silla remondi omaosaluseks peab linn välja käima umbes 241 000 eurot, mis on plaanitud linna tänavusse esimesse lisaeelarvesse.

Säilitusremont

Linnavalitsus ennustab remondi maksumuseks umbes 800 000 eurot.

«Oleme kindlad, et selle raha saame, selle hanke tahame korraldada ja silla tahame täielikult korda teha,» ütles Tartu linnapea Urmas Kruuse.

Tartu linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak täpsustas, et eeskätt on plaanis ikkagi säilitusremont. Selle käigus ehitatakse uued paisumisvuugid ja rajatakse sillaplaadile hüdroisolatsioon, et vesi ei pääseks enam läbi konstruktsioonide voolama, mis ajapikku vähendab silla kandevõimet.

«Silla alt saab teha pilti, kuidas ripuvad lubjapurikad,» sõnas Haak. «See näitab, et betoonist pestakse järjekindlalt sideainet välja. Sild seeläbi kahjustub, mis võib viia selle ohtlikuks muutumiseni.»

Rein Haagi sõnul on silla vuuke parandatud käepäraste vahenditega, kuid sel on olnud lühiajaline mõju. Nüüd võetakse sild lahti kuni selleni, et mõnes kohas puhastatakse konstruktsioonid terassõrestikuni ja tehakse betooniparandustööd.

Haak täpsustas, et Võidu silla remont sarnaneb Sõpruse silla remondiga selles mõttes, et lagunemine on peatatud, autoga sõita on mugavam, kuid üldilme palju ei parane.

«Kui rahast tuleb välja, tahame asfaldi uuendada ühelt poolt Riia-Turu ristini ja teiselt Fortuuna otsani,» lisas ta.

Räägitud on ka vajadusest asendada Võidu sild uue sillaga. «Praegune seisukoht on, et see sild peaks säilima ja me ei hakka seda maha lammutama,» vastas Haak. «On olnud arvamusi, et kaaluda asendamist. Lähiperiood aga linnakassasse sellist võimalust ei too, et saaksime kaaluda oma raha eest uue silla ehitamist.»

Liiklus kinni

Haak ütles, et senise teadmise järgi saab silla põhikonstruktsioonid avada olukorras, kui sillal on liiklus, kuid läheb kitsamaks. Millalgi juulis-augusti pannakse sild täiesti kinni, et sobivate ilmadega oleks ehitajal sild käes kogu laiuses.

«Bussiliiklus tuleb ümber suunata, seda hoiame sillal nii kaua, kui ehitajal kannatab hoida. Bussid võtame ära viimastena,» ütles Haak.

Ta märkis, et jala saab ikka üle silla.

Praeguste plaanide kohaselt peab 1. septembriks olema sild jälle avatud.

Võidu sild

• 1957. aastal kasutusse antud Võidu sillal ei ole viimase 20 aasta jooksul suurt remonti tehtud.

• 2011. ja 2012. aastal linna tellitud tehnilise seisukorra uuringute alusel vajavad silla põhikonstruktsioonid kiiresti remonti.

• Silla kogupikkus koos kaldasammastega on 61,6 meetrit.

Allikas: Tartu linnavalitsus

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles