Konsoolide sõda: kas titaanid päästavad Xbox One’i?

Hendrik Alla
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Titanfall
Titanfall Foto: Ekraanitõmmis

Siiani on uue põlvkonna konsoolide konkurentsis võidukas olnud Sony Playstation 4. Analüütikud ennustavad, et täna, 11. märtsil turule jõudev tulistamismäng Titanfall võib eelise anda Microsofti Xbox One’ile (XO).

 Xboxi müüginumbrid ei tee Microsoftile rõõmu, nendib Business Insider. Siiani on Microsoft suutnud müüa neli miljonit uut konsooli Sony kuue miljoni vastu. Varajased arvustused suhtusid Xboxi soojalt, kuid mitte ülemäära entusiastlikult ja oma roll on siin kindlasti rahal: PS4 oluliselt madalam hind. (Eestis hinnavaatlus.ee andmetel hinnad vastavalt 450 ja 520 eurot). Kõige kurvem on Xbox One’i omanikele, et siiani pole konsoolile ühtegi tõesti head mängu. Ja selle tõttu on XO nagu piloodita hiigelrobot: mänguvõimsust tonnides, aga teha pole temaga midagi. Arvestades, kui suured rahad videomängutöötuses liiguvad, on põhjust muret tunda.

Just nüüd tõttab appi sõdalane tulevikust, futuristlik tulistamismäng Titanfall. Arvustajad leiavad üksmeelselt, et see mäng uuendab põhjalikult esimese isiku vaates tulistamismänge. Mõned võrdlevad Titanfalli mõju isegi üle 20 aasta vanuse Doomi põhjustatud revolutsiooniga digitaalses meelelahutuses. Respawn Entertainmenti loodud ja Electronic Artsi levitatud mäng ilmub vaid Xbox One’ile ja arvutile (paari nädala pärast ka Xbox 360le). Aga vähemalt esimesest versioonist peavad Playstationi omanikud suu puhtaks pühkima.

Videomängude ligi poole sajandi pikkune ajalugu on olnud pidev platvormide sõda. Nüüdseks jagavad lahinuguvälja kaks superjõudu, Microsoft ja Sony. (Jätame siinkohal tähelepanuta marginaalse turuosaga Nintendo nn 3,5 põlvkonna konsooli Wii U.) Titanfall võib vaekausi Microsofti kasuks kallutada. PS2 ajal haaras 60% turust Sony, aga mängis osa oma edust maha PS3ga – kalli ja arendajate sõnul väga raskesti programmeeritava konsooliga. PS4 on eelkäia vigadest õppust võtnud. See näeb palju elutoakõlbulikum välja kui võistleja, ei lohista enda järgi juhtmepundart kui dinosauruse saba ja kasutajad ei pea õppima kohmakat juhtimissüsteemi (Kinect). Ning loomulikult ei saa tähelepanuta jätta 100-dollarilist hinnavahet.

Lisaks närib konsooliturgu üha kasvav mobiilimängude maailm. Need mängud, nagu Angry Birds, on odavad või suisa tasuta. Liskas saab need kähku selgeks, võrreldes mõne kalli suure eeposega, mille täielik käppa saamine võib nõuda ligi 100 mängutundi. Konsoolimeistrid on selle ohu vastu välja töötanud kaks strateegiat. Esitkes üritavad nad muuta oma masinaid elutoa meelelahutuskeskuseks – lisaks mängudele kontrollivad need muusikat, filme, televaatamist ning muud elektroonilist meelelahutust. Teiseks muutuvad mängud järjest uhkemaks, maailmad suuremaks ja pilt tehniliselt nii nõudlikuks, millega telefonid või tahvlid lihtsalt ei suuda võistelda.

See omakorda muudab arendamise kallimaks ning keerukamaks. Eelarved küünivad 100 või isegi 200 miljoni dollari kanti ning arendamine võtab aastaid. Mäng, mis müüb vaid paar miljonit koopiat, ei pruugi sugugi omadega plussi jõuda. Valus kogemus on stuudiol Irrational games, mille BioShock Infinnite suutis koha leida vaid nelja miljoni mänguri kodus. See mõjutab omakorda mängude sisu – tootajd üritavad kindla peale välja minna ja korrata äraproovitud mudelit, sest läbikukkumise korral ei jõuaks keegi kilde kokku korrata.  

Rockstar Gamesi asutaja Sam Hauser tunnistas et oli Grand Theft Auto V ilmumise eel kõvasti närvis: kas see ikka müüb? Müüs küll, esimese ööpäeva jooksul 800 miljoni dollari eest. Aga GTA V oli mullune ainus edulugu.

See nädal otsustab, kas Titanfalli hiigelrobotid oma loojatele ning ühtlasi ka Microsoftile mingit raha koju kannavad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles