Hiigelrobotid võivad lömastada Microsofti serverid

Hendrik Alla
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Titanfall
Titanfall Foto: Ekraanitõmmis

Südaöösel stardib Ameerikas Respawn Entertainmenti kauaoodatud ja juba ette taevani kiidetud mäng Titanfall (Xbox One ja arvuti). Aga kas sellest ei saa äkki hoopis Titan Fail (tohutu läbikukkumine)?

Titanfall on ainult internetis mängitav esimese isiku vaates tulistamismäng. Seda saab mängida vaid teiste inimeste vastu, üksikmäng puudub täiesti. Selleks on vaja kiiret netiühendust ja mis veel olulisem, titaanlikke serveriparke. Ei saa serverisse sisse, pole mingit mängu, nendib portaal Geekwire. Mängu levitaja Electronic Arts võttis vastu tavatu otsuse ja jättis mängukoormuse Mircosofti pilveteenuse Azure kanda. Siiani on Azure tegelenud ärilahenduste andmehoidlana, kuid miljonite mängijate üheaegne rünnak võib serverid põlvili suruda. Ennustatakse samasugust plahvatuslikku netiliikluse tõsus, nagu siis, kui Netflix oma telesarja «House of Cards» terve hooaja vaadatavaks tegi. Serverite ülekoormus on mängijate raevu põhjustanud näiteks Diablo III, SimSity ja Battlefield 4 puhul.

«Robotist ihukaitsja on täiesti mõttetu, kui ta hilineb vaenlase avastamisel kas või millisekundi võrra,» nentis Respawn Entertainmenti insener Engadgetile. «Kui ühendus tõkkama hakkab, illusioon kaob ja mäng muutub kasutuks.»

Microsoft andis välja julgustava pressiteate, milles lubatakse, et pilveteenus saab mänguga mängeldes hakkama: «Microft on pilveteenuste tehnoloogia liider olnud enam kui kümme aastat ja me usaldame Windows Azure’i täielikult.» Veebruaris toimunud Titanfalli betatestis said Euroopa serverid kiiresti pilgeni ja seetõttu tuli osa mängijaid suunata USA idaranniku andmekeskustesse.

Mida kujutab endast Titanfall?

Titanfall on kiiretempoline esimese isiku vaates futuristlik tulistamismäng, kus mängijad võtavad üksteisega mõõt kuus kuue vastu võistkondades. Mängijad võivad liikuda nii jala kui juhtida hiiglaslikke lahinguroboteid, titaane. Mõlemal võitlusviisil on omad eelised ja nõrkused, nii on mäng testijate sõnul hästi tasakaalustatud. Näiteks ei suuda robotid hüpata, kükitada või varjuda, jalamehed seevastu võivad mööda ehitiste seinu kõrgustesse tuisata, mis annab mängukaartidele vertikaalse ulatavuse ning muudab mängukogemuse mitmekülgsemaks. Lisaks sibavad kaartidel ringi arvuti poolt juhitavad vastased, kes ei paku erilist väljakustet, kuid mängijad võivad neid hävitada boonuspunktide kogumiseks. Titanfallis on ka mõningad rollimängu elemendid, et kasutajad saaksid oma võitlejate võimeid ja nende roboteid kogemuste kasvades arendada.

2013. aastal esitletud mäng on juba võitnud üle 60 auhinna, arvustajad annavad enamasti maksimuhindeid.

Vaata allpool videot!

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles