Kliendid hindavad üha enam ökomärgi olemasolu

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ecoprindi juht Juhan Peedimaa
Ecoprindi juht Juhan Peedimaa Foto: Margus Ansu

Trükikoja Ecoprint juhatuse esimees Juhan Peedimaa sõnul avab keskkonnamärkide omamine turul rohkem uksi.

Napid paar kuud Põhjamaade keskkonnamärki «Luik» oma toodetel kasutanud trükikoja juhi Juhan Peedimaa sõnul on selle lühikese ajaga avanenud nende jaoks Skandinaavia turul veelgi uksi.

«Märgise taotlemiseks vajalikke andemeid oleme kogunud juba aastaid seoses keskkonnaaruande koostamise ja ökoloogilise jalajälje mõõtmisega, mistõttu ankeetides küsitud andmete saamiseks ei pidanud meie lisatööd tegema.»

Kriteeriumid olid Peedimaa kinnitusel siiski väga ranged ja täpsed ning hoolimata ettevõtte keskkonnasõbralike materjalide ja tehnoloogiate kasutamisest pidid nad senistest kulumaterjalidest välja vahetama või nende süsteemis tunnustatuks taotlema.

Taolise keskkonnamärgise olemasolu hindavad aga Peedimaa sõnul kliendid järjest enam, sest märgi kasutamine näitab organisatsiooni keskkonnasõbralikkust ja tellijad, kellele keskkonnasõbralikkus on oluline, eelistavad seda kasutada.

Kuna põhjamaised trükiagentuurid esitavad päringuid vastavalt oma klientide valikukriteeriumitele, kus on tihti lõppkliendi jaoks oluline ka keskkonnamärgis.

«Oleme juba ka esimesed Põhjamaade ökomärgisega tähistatud trükised neile turgudele tootnud,» rõõmustas Peedimaa.

Kuna trükikojal on Luigemärgi kasutusõigus olnud alles väga lühikest aega, siis seni on see Peedimaa sõnul firmale andnud eelkõige hea enesetunde. «Siiski näitab juba praegu mõnevõrra suurenev päringute arv, et tänu märgi kasutusõigusele leitakse meiega kontaktivarasemast enam.»

Mida suurem on organisatsioon, seda tõenäolisemalt on Peedimaa hinnangul rakendatud mõni standardiseeritud keskkonnajuhtimissüsteem.

«Reeglina on sellistesse juhtimissüstemidesse sisse kirjutatud vajadus eelistada samast standardist juhinduvaid tarnijaid.»

Keskkonnasõbralikkus tähendab Peedimaa sõnul täna eelkõige väikse energia- ja jäätmekuluga tootmist.

Kaasaegne tehnoloogia loob eeldused ka senisest loodussõbralikemate materjalide kasutusulevõtuks. «Kui rääkida trükitoodetest, siis kvaliteetse ja keskkonnasõbraliku trükise hind on tänu säästlike ja efektiivsete tehnoloogiate kasutamisele sama, või isegi odavam nn tavatrükistest. Seega iga mõistlik klient kasutab seda valikut.»

Võimalus oma trükiseid keskkonnasõbralikke märgistega tähistada on Peedimaa hinnangul kliendile täiendavaks boonuseks, kuna võimaldab keskkonnasäästlikku mõtteviisi kommunikeerida oma klientidele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles