Ene Koitla: pöördepunkt hariduses

, Eesti Infotehnoloogia Sihtasutuse e-õppe arenduskeskuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Erakogu

Õnnestunud digipööre toob kooli tõelise õpiõhina, kuid selleni jõud­miseks on vaja uut metoodilist lähenemist, kirjutab Hariduse Info­tehnoloogia Siht­asutuse inno­vatsiooni­keskuse juhataja Ene Koitla.

Valitsus kinnitas aasta alguses Eesti elukestva õppe strateegia 2020, mis keskendub viiele tähtsale teemale hariduses: muutunud õpikäsitlus, pädevad ja motiveeritud õpetajad ning koolijuhid, elukestva õppe võimaluste ja töömaailma vajaduste vastavus, digipööre elukestvas õppes, võrdsed võimalused elukestvaks õppeks ja õppes osaluse kasv.

Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutus (HITSA) on tegutsenud pea aasta, keskendudes just digipöörde ellukutsumisele elukestvas õppes. Võib julgelt väita, et igasuguste muutuste aluseks ühiskonnas on eelkõige info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) tark kasutamine. Samas peame kurbusega tõdema, et IKT küsimused kipuvad hariduses olema tihti n-ö teise ringi küsimused, mis lükatakse tagaplaanile. Digipööre hariduses aga tähendab eelkõige strateegilist lähenemist IKT juurutamisele haridusasutustes, mitte üksikute eraldiseisvate projektide ellukutsumist.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles