Fotod: suletud trammiliine asendav buss tekitab palju segadust

Pärnu maanteel eilsest alanud liikluskorralduse muudatus seoses trammitee rekonstrueerimisega lõpetas muuhulgas 3. ja 4. trammiliini töö, mida ajutiselt asendab bussiliin nr 52. Postimehe Tallinncity portaal testis järgi, kuidas Kalevi peatusest startiv buss reisijate poolt vastu võetud on.

Täna hommikul Kalevi peatusest graafiku järgi kell 7.31 väljunud buss tekitas suures osas reisijatest segadust. Pärnu maantee äärses Kalevi peatuses bussi ootanud inimesed pidid pettuma, kui ajutine buss nr 52 nende selja taha olevasse parklasse tekitatud «peatusesse» sõitis. Pärnu maantee äärsest Kalevi peatusest uude ajutisse Kalevi peatusesse rutanud reisijatest üks pääses veel kiiruga suletud bussiuste vahelt sisse, ülejäänud jäid pika ninaga.

Ühtegi tähistust selle kohta, et uue bussiliini teenindamisajaks on tekitatud ka ajutine ja eraldiseisev bussipeatus, kusagil polnud.

Lähemal vaatlusel selgus, et keset Kalevi bussipeatuse taga asuvat parklat on paigaldatud kaks betoonplaati, nende taga parkla servas tänavavalgusposti küljese ümbes meetri kõrgusel aga bussipeatust tähistav liiklusmärk - number «52» ja bussipeatuse nimi «Kalev» kenasti peal. Kümne minuti pärast saabus järgmine Kalevi-Hobujaama liinil liikuv ühissõiduk, peatudes nendesamade betoonplaatide ees.

Liinil Kalevi-Hobujaama käis bussist läbi ca paarkümmend inimest. Trammide liinilt kadumisega mõttega on küllap suurem osa ühistranspordi kasutajatest juba end pikalt ette harjutanud ning alternatiivi välja mõelnud. Seega pole ajutisel liinil isegi liigendbussi vaid lühike ühissõiduk.

Liini lõpp-peatuseks on märgitud küll Hobujaama, kuid tegelikult lõpetab buss nr 52 sõidu A. Laikmaa peatuses Tallinki hotelli ees. Südalinnast Kalevi suunas alustab buss sõitu aga Postimaja kaubanduskeskuse ees asuvast Hobujaama peatusest. Viimase leidmiseks saime abi A. Laikmaa peatusesse sõitnud bussi juhilt.

Positiivseks kogu Pärnu maantee remondiga võib pidada aga seda, et ühistranspordi liiklus mööda kõnealust lõiku kulgeb ühegi takistusega ning kiiremini kui kunagi varem. Autojuhtidele tähendavad alanud rekonstrueerimistööd aga tõelist peavalu - näiteks bussiliikluse ümbersuunamine Kaarli puiesteele tekitab ummikuid Endla poolt linna liikuvas liiklusvoos.

Tagasi üles