Ohtlik ristmik saab suvel foori

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Aardla-Jalaka ristmikule paigaldatakse septembri alguseks foor.
Aardla-Jalaka ristmikule paigaldatakse septembri alguseks foor. Foto: Kristjan Teedema

Septembri alguseks peaks Tartus Aardla-Jalaka ristmikul valminud olema foorisüsteem, mis teeb nii jalakäijate kui bussijuhtide elu sel suure koormusega ristmikul mugavamaks.

Linnavalitsus väljastas läinud nädalal Aardla-Jalaka ristmiku rekonstrueerimiseks projekteerimistingimused, mis näevad ette fooride paigaldamise.

Aardla-Jalaka ristmiku fooride programmide ajatsüklid seadistatakse töötama samas rütmis Aardla-Võru ristmikul olevatega, et oleks tagatud ristmiku praegune läbilaskevõime.

Tartu teede- ja liikluskorraldusteenistuse juhataja Urmas Mets ütles, et on kaks peamist põhjust, miks on vaja selle ristmiku ümberehitust.

«Esiteks see, et kodanikud jalakäijad on juba aastaid saatnud linnavalitsusele hästi palju märgukirju, et ristmiku ületus on neile ohtlik ja ei rahulda neid. Sellest ka teravdatud tähelepanu,» rääkis ta. «Teiseks on probleemi ees bussijuhid, sest vasakpööre Jalakast Aardlasse pole lihtne.»

Mets selgitas, et ristmikul on päris suur liikluskoormus, aga kui mõnel linna ristmikul on hea isereguleerumisvõime, siis sellel paraku mitte.

Üks põhjus, mis just nüüd seda tööd ette võtma kallutas, on, et Idaringtee ehituse tõttu Võru-Ringtee ristmikult maha võetud foorid on seisma jäänud, need saaks just Jalaka tänava otsal ära kasutada.

Ehk küll praegu andis linnavalitsus projekteerimistingimused, on projekteerimise ülesanne täpsustada liiklusekspert Sulev Sanniku välja pakutud ja põhjalikul uuringul põhinevat liikluslahendust.

Jalaka tänava otsa tuleb üle Aardla tänava fooriga ülekäigukoht, mis peaks muutma ohutumaks jalakäijate liikluse bussipeatuse juurest Rahu tänava majade poole. Praegu läheb ohutu teekond üle Aardla-Võru ristmiku, aga seda kaarega teekonda jalakäijad pigem ette ei võta.

Mets ütles, et töö maht ei ole ristmikul suur, madalamaks tuleb teha äärekive, parandada asfalti, kuid ristmiku kuju palju ei muutu. Seetõttu on ka projekteerimiseks kavandatud kuu, mis tähendab, et juuniks võiks olla projekteerimisega seotud asjaajamine ühel pool. Juulis saaks kuulutada välja ehitushanke ja augusti lõpuks peaks töö olema tehtud.

Samal ajal jätkab linnavalitsus tööd Aardla tänava teise probleemse, nn viie tee ristmikuga, selle eelprojekt on plaanis käesoleva aasta jooksul valmis saada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles