Eesti Loto aparaat ei lugenud piletilt võitu välja

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Bingo Loto pilet
Bingo Loto pilet Foto: Marianne Loorents / SL Õhtuleht

Pikka aega Bingo lotot mänginud saarlased olid aprillis kimpus nurkade mängu võitude kättesaamisega, sest Kuressaare Maximas asuv Eesti Loto terminal ei tahtnud neil mitmel korral piletilt välja lugeda.

Esimest korda juhtus see 60-aastase naise sõnul aprilli keskel, kirjutab Meie Maa. Ka aprilli viimasel nädalal käis ta Maximas Bingo loto piletit kontrollimas. «Ostsin kolm piletit. Neist üks võitis nurkade mänguga. Kontrollisin 24. aprillil pileti internetis ära,» rääkis pidevalt Bingo lotot mängiv naine, kes seadis pärast seda sammud Maxima poole, et võidetud üle 4-eurone summa sealt kätte saada.

Kui teenindaja oli pileti Eesti Loto aparaati pannud, traditsioonilist võidumuusikat sellele ei järgnenud. «Ka teisel katsel mitte. Alles pärast seda, kui müüja piletinumbri käsitsi sisestas, andis aparaat võidusignaali. Mulle öeldi, et masin ei taha väikseid võite tunnistada. Kui suur see võit peab siis olema?» imestas naine. Sama lugu juhtunud temaga ka kaks nädalat varem üle 3-eurose nurkade mängu summa puhul.

Saarlanna poeg Allar käis emast paar päeva hiljem Maximas, seal kordus sama lugu. «Pilet lasti mitu korda aparaadist läbi, aga ei midagi, kuigi olin võitnud nurkade mänguga 5,70 eurot,» kurtis Allar.

Alles lõpuks, kui pileti number oli aparaati toksitud, sai võit vormistatud. Allar soovitas kõigil mängijatel oma lotopileti eelnevalt ise ära kontrollida. «Kui ma tõmbasin ise võidunumbritele ristid peale, hakkas müüja tegutsema. Muidu oleksin ilmselt pileti pärast aparaadist läbilaskmist ära visanud. Võibolla on neid võite ka prügikasti läinud?» arvas mees.

Tehnilised rikked

Eesti Loto turundus- ja müügidirektori Annely Luikmeli sõnul võib terminali tehniliste rikete korral esineda tõrkeid piletiinformatsiooni lugemisel. «Nii on juhtunud ka kõnealuses kaupluses asuvas terminalis. Tehnilisi rikkeid tuleb vahel kahjuks ette ja tegeleme selle kõrvaldamisega, kuid selliste rikete esinemine ei tohiks jätta mängijaid võiduta,» lausus Luikmel.

Nimelt väljastab müügikoha terminal piletit kontrollides alati tähiku, millel võidu korral võidetud summa suurus ning mitte-võitnud pileti puhul sõnum «Ei ole võidupilet». Tähikut ei väljastata, kui terminal mingil põhjusel, näiteks tehnilise rikke tõttu, ei ole võimeline piletil olevat infot lugema.

«Sel juhul on terminali sõnum müüjale, et tegemist on tundmatu piletiga ning siis peab müüja võidu tuvastamiseks pileti andmed terminali käsitsi sisestama või pöörduma Eesti Loto kliendihalduri või tehnilise toe poole,» selgitas Luikmel.

Tema kinnitusel ei tee terminal vahet väiksemate või suuremate võitudega piletite vahel, see tähendab, et kui tehnika toimib, siis tuvastatakse kõik võidud ühtmoodi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles