Selgusid digipöördes osalevad koolid

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Digipöörde tänavused pilootkoolid
Digipöörde tänavused pilootkoolid Foto: Digipööre

Täna avalikustati kaheksa kooli üle Eesti, kes teevad tänavu digipöörde, osaledes Samsung Electronics Baltics’i ja Tallinna Ülikooli algatatud Eesti kooliuuendusprogrammis.

Need pilootkoolid on Konguta Kool, Kuressaare Gümnaasium, Pelgulinna Gümnaasium, Narva Soldino Gümnaasium, Põltsamaa Ühisgümnaasium, Türi Põhikool, Valga Vene Gümnaasium ja Pärnu Vanalinna Põhikool.

Digipöörde all mõistetakse personaalsete nutiseadmete (tahvel- ja sülearvutite või nutitelefonide) laiapõhjalist ja igapäevast rakendamist erinevate õppeainete õppetöös. Pilootkoolid saavad ise otsustada, kas võtavad digipöörde ette ühe kooliastme, ainevaldkonna või õppesuuna raames.

«Järgmise viie kuu jooksul koolitame ja nõustame koole, et nad oleks võimelised oma koolis ise läbi viima sellise muutuse, mis just nende koolile kõige paremini sobib,» ütles Digipöörde koolitusjuht Mart Laanpere.

Digipöörde algataja Samsungi hariduslahenduste eksperdi Stanislav Voronovski sõnul on Samsungi jaoks eriline au läbi Digipöörde projekti anda oma panus Eesti uuenevasse õpikäsitusse ning koolisüsteemi uuendusse. «Nutiseadmed klassiruumides ning üleminek digitaalsele õppele tähendavad uue kooliajastu algust õpetajate ja koolilaste jaoks. Pikemas perspektiivis digitaalne nutikus tõstab kogu Eesti õppekvaliteeti ning parandab noorte konkurentsivõimet,» kommenteeris Samsungi digitaalsete hariduslahenduste ekspert Stanislav Voronovski.

Žürii valis pilootkoolid 42 kooli seast välja, lähtudes neljast valikukriteeriumist. Arvesse võeti koolide varasemat kogemust tehnoloogiat õppetöös rakendada, programmis osaleva koolimeeskonna pädevust ja varasemat kogemust kooliuuendusprojektide elluviimisel ning kooli poolt esitatud visiooni, kuidas oma kooli õppetöös personaalseid nutiseadmeid laiapõhjaliselt ja süsteemselt rakendada.

«Žüriil oli äärmiselt raske ülesanne, sest kõikide koolide valmisoleku tase oli ühtlaselt kõrge,» ütles Mart Laanpere.

Digipöörde koolitusprogrammi raames õpetatakse pilootkoolide meeskondadele digi-innovatsiooni juhtimist kooli tasandil. Lisaks õpitakse, kuidas ise luua ja rakendada digitaalset õppevara nutiseadmetel, kuidas koostada digiturvalisusega seotud reegleid ning kuidas mõista ja rakendada Eesti hariduspoliitika ootuseid oma kooliuuendusprojekti kontekstis.

Koolitusi viivad läbi Tallinna Ülikooli Informaatika Instituudi teadlased digitaristu, õppevara ja meetodite arendamisel kooli enda poolt valitud rakendusmudeli kohaselt. Digipöörde programmis korraldatakse viie kuu jooksul kokku neli koolituspäeva ja kolm veebiseminari pilootkoolide meeskondadele. Koolituspäevad toimuvad nii Tallinna Ülikooli Haridusinnovatsiooni keskuses kui Samsungi Akadeemias Mektory’s.

Kool, kes viib muutuse digitaalse tuleviku suunas läbi kõige edukamalt, saab aasta lõpul auhinnaks 10 000 euro väärtuses Samsungi digiseadmeid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles