Õpilased said tasemetöid teha esmakordselt digitaalselt

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Paljud Eesti koolid kasutasid maikuus võimalust teha esmakordselt 6. klassi tasemetöid katseliselt lisaks paberile ka digitaalselt. 

Koolide huvi digitaalsete tööde vastu oli suur, kokku lahendasid matemaatika, eesti keele ja vene keele e-tasemetöid 1342 õpilast 52st koolist üle Eesti., teatas SA Innove.

Õpetajate ja õpilaste tagasiside e-testidele oli positiivne ning erinevate elektrooniliste testidega jätkatakse aasta-aastalt suurenevas mahus.

Elektrooniliste testide läbiviimiseks arendas SA Innove välja eksamite infosüsteemi (EIS), kus esmakordselt testiti korraga nii paljude õpilastega e-ülesandeid ja nende läbiviimise keskkonda. Võrreldes paberil tehtavate tasemetöödega nõuab e-testide läbiviimine koolidelt ja õpetajatelt rohkem paindlikkust, kaasaegset arvutiklassi ja digipädevusi.

SA Innove keskselt korraldatud e-tasemetööde seast said koolid valida, missugustes testides kaasa lüüakse. Eesti keele 6. klassi e-tasemetööl osales 31 koolist 651 õpilast. Matemaatika 6. klassi tasemetööl osales 47 koolist 1035 õpilast. Vene keele 6. klassi e-tasemetööl osales 10 koolist 221 õpilast.

E-testides uuriti lisaks aineteadmistele ka õpilaste motivatsiooni lahendada ülesandeid elektrooniliselt ning küsimust, kas e-ülesanded mõõdavad õpitud pädevusi kuidagi teisiti kui paberülesanded. Ülesannete ja testide täpsem analüüs on koostamisel, koolidelt laekunud täiendusettepanekud läbivaatamisel.

Nii tavapäraste tasemetööde kui ka uute katsetööde eesmärk on anda õpilastele, õpetajatele ja koolikogukonnale tagasisidet, millised on saavutatud oskused ja valmisolek neid kasutada. Teisalt on eesmärk koguda infot, kuidas õppeainel läheb – kas ja milliseid arendusi on vaja õppekavas, õppevaras ja õpetajakoolituses.

SA Innove ning haridus- ja teadusministeerium rõhutavad, et koolid ei peaks tasemetöödeks õpilasi ette õpetama ning samuti pole eesmärgiks tööde eest hinnete panemine või edetabelite moodustamine. Tasemetöö peaks andma võimalikult objektiivse ülevaate õpetatust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles