Urve Palo: miks ja kui palju laenureklaami piirata

Urve Palo
, riigikogu liige (SDE)
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Majandus- ja taristuminister Urve Palo
Majandus- ja taristuminister Urve Palo Foto: Tairo Lutter

Kiirlaenude reklaami tuleb ja saab piirata, et tarbija saaks teha oma otsused läbimõeldult ja vajadusest lähtuvalt, mitte vaistu või emotsiooni ajel, kirjutab majandusminister Urve Palo (SDE).

Eestis on terve Pärnu linna täis tarbimislaenude tõttu makseraskustesse sattunud inimesi. Kolmandik välja antud kiirlaenudest ei laeku õigeks ajaks tagasi. Üle 60 protsendi laenureklaamidest on selliseid, mis vilistavad piirangutele kehtivas reklaamiseaduses.

Need on kuivad faktid. Paneme sinna vastu teleklipi mehest, kes kadedusest naabri parema elujärje üle endale laenu abil robottolmuimeja soetab. Pulmamessil jagatavad, kiirlaenu reklaamivad voldikud, mis kaude õhutavad ühist elu alustama suurelise pulmapeoga – küll selleks vaja mineva laenu kunagi hiljem tagasi maksta jõuab. Plakat bussipeatuses väitega, et just see laenupakkuja on kõige usaldusväärsem ja temaga sa vastu pükse ei saa. Kõik need reklaamid rõhuvad emotsioonile ja õhutavad tegema läbimõtlematut otsust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles