Eetikanõunik taunib Terevisiooni otseülekannet restoranist

Marian Männi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Terevisiooni saatejuhid Urmas Vaino ja Katrin Viirpalu Tallinna kohal õhus.
Terevisiooni saatejuhid Urmas Vaino ja Katrin Viirpalu Tallinna kohal õhus. Foto: Ekraanitõmmis saatest

Eile läks ETV hommikusaade Terevisioon eetrisse restoranist «Dinner in the Sky», mis võis vaatajatele selge reklaamina tunduda, mistõttu ERRi ajakirjanduseetikanõunik Tarmu Tammerk kommertsliku «võtteplatsi» maha laidab.

Terevisiooni saatejuht Urmas Vaino ütles eile otsesaate alguses: «Me oleme selles restoranis «Dinner in the Sky».»

Saatetegijad tõsteti seejärel taeva kohale. Ohutusrihmade peal oli suurelt kirjas «Zonin», mis on Itaalia veinitootja nimi.

Tammerk ütles Postimehele, et kõik «selle ekstreemse ülekandega» seotud asjad ei ole «kooskõlas ERRi reeglitega, mille järgi tuleb hoiduda konkreetsete ettevõtete või kaubamärkide esitlemisest sellisel viisil, mis võib tunduda reklaamina.»

Tammerk viitab just ohutusrihmadel olevale nimele. Enne taevassetõumist tuli see tema sõnul ka toimetajatele üllatusena.

«Seda ei olnud produtsendi sõnul enam võimalik ära keerata,» ütles Tammerk. «Ohutusrihmast loobumine ei tulnud kõne alla.»

Samas, mis puudutab restorani nime, siis on eetikanõuniku puhul vältimatu ja saate seisukohalt vajalik nimetada, kus saade toimub.

«Saate vältel ei esitatud reklaamsõnumeid restorani kohta, tehti ainult vajalikud viited erakorralisele sündmuskohale.»

Tammerk rõhutas ka, et saate läbiviimine õhus oli kindlasti heaks vahelduseks tavapärasele stuudiole.

Nii põhjendas eetripaiga valimist ka saate produtsent Piret Priisaar, kelle sõnul oli eesmärk teha saadet Tallinna kohal õhus, mitte konkreetses restoranis.

«Meil ei ole võimalik saada Tallinna kohale, kuidas me saame?» küsis ta. «Me ei saa ju ise hüpata sinna. Meil on vaja, et keegi tõstaks meid sinna. See oli meie mõte.»

Tema sõnul ei kasutatud restorani kokka just seetõttu, et mitte söögikohta promoda.

«Meil on aastas 200 saadet ja kuna oleme valdavalt stuudios, siis loomulikult otsime võimalusi, kuidas saadet värskendada, kuidas olla ajakohased ja õues,» ütles Priisaar Postimehele. «See annab ju nii palju saatele juurde.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles