Aivar Voog: edu tõid reklaam ja priske rahakott

Aivar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Aivar Voog
Aivar Voog Foto: Peeter Langovits

Euroopa Parlamenti viisid kandidaadi reklaami õige ajastus ja erakonna rahakoti paksus, kirjutab TNS Emori uuringu­ekspert Aivar Voog.

Viimatistel Euroopa Parlamendi valimistel sai erakondade edukusele paljuski määravaks reklaami intensiivsus kaks nädalat enne valimispäeva. See võis muuhulgas mõjutada ka kandidaatide erakonnasiseseid pingeridu.

Vaadates valimiseelseid ja -järgseid uuringuid ning valimiste tegelikke tulemusi, võib öelda, et Euroo­pa Parlamendi valimised eristuvad valijate otsustusloogika põhjal riigikogu ja kohalike omavalitsuste valimistest. Euroopa Parlamendi valimised on kõige vähetähtsamad valimised nii Eestis kui ka mujal Euroopas ning valijate motivatsioon nendel valimistel osaleda on tavaliselt väga nõrk. Neil valimistel on tavapäraselt valijate jaoks kõige olulisem valitava kandidaadi sobivus riigi esindajaks Euroopas. Otsus, keda eelistada Euroopa Parlamendi valimistel, langetati põhiliselt viimastel nädalatel enne hääletamist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles